سید یحیی جعفری، شخصیتی متواضع و عالمی عامل بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سید هاشم حسینی بوشهری  نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان در اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان گفت: او شخصیتی متواضع،مردمی،خدوم و رزمنده،عالمی عامل، مجاهدی خستگی ناپذیر و انسانی مسئولیت پذیر بود که سخن گفتن از چنین شخصیتی کاری بس دشوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: چنین انسان هایی را باید از دو بُعد سنجید؛ بعد اول وجهه مردمی در جامعه و انقلاب و بُعد دوم میزان عنایتی که اهل بیت به این اشخاص دارند، شهید سلیمانی و عالم مجاهد سید یحیی جعفری هر دو عالمان دین هستند که مورد عنایت ویژه بوده اند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: سید یحیی جعفری از یک سو عالم و خطیب بود و از سوی دیگر خادمی مردمی، مسئولیت پذیر و مسئولیت شناس ، که بر محیط اطرافش اثر گذار بوده است و در مقابل تهدیدات دشمنان اسلام خم به ابرو نیاورد.

حسینی بوشهری تاکید کرد: در شکل گیری شخصیت افراد عناصر گوناگونی اثر گذار هستند که اگر هر کدام از این عناصر به تنهایی در یک نفر تبلور کند می تواند معرف شخص در جامعه گردد، این عناصر عبارت از ایمان و تقوا، علم و دانش، آگاهی، بصیرت و زمانشناسی، جهاد،مبارزه و خستگی ناپذیری، رضا و تسلیم خدا بودن، است.

وی ادامه داد: ایثار، اخلاص، خدا را دیدن و خود را ندیدن، صراحت در سخن و صداقت در گفتار داشتن و تحمل سختی مسیری که خدا می خواهد همه از عواملی هستند که شخصیت انسان را بزرگ و او را متعلق به کل دوران ها خواهد نمود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: بهترین سرمایه گذاری و تجارت با خدا جهاد نفس است، مومنانی که جهاد می کنند و پای بر نفس خود می گذارند سخت و مقاوم می شوند و در مقابل  بادها و طوفان های عظیم هم سر خم نمی کنند و سنگر اسلام را محکم حراست می کنند.

حسینی افزود: کسانی که مسیر درست را انتخاب می کنند با شرایط رنگ نمی بازند و در مسیر جریانات مختلف قرار نمی گیرند بنابراین عالمان دینی که با این شرایط خود گرفته و زندگی کرده اند به تمام دوران ها تعلق گرفته ، منش و رفتارآنها الگوی همه در اعصار مختلف می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی تاکید کرد: عالمان دینی 2 ویژگی مهم دارند، هم هدایتگرند و هم در مقابل مردم متواضعند و نگرانی جامعه را برای خود می دانند و در مقابل تهدیدات خم به ابرو نیاورده و پیگیر مطالبات  آنها هستند به همین علت است که عالمان تامین کننده اطمینان جامعه می شوند.

,

حسینی بوشهری در پایان خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی از افتخارات استان کرمان نیز متعلق به همه ی دوران ها و اعصار است و این نوع عالمان مرزبانانی خدا ترس و دوست داشتنی هستند که گوش خود را به سخن هر کسی نسپاردند و تنها ولایت فقیه را چراغ راه خود انتخاب کردند.

,

انتهای پیام/

]
سید هاشم حسینی بوشهری گفت: سید یحیی جعفری از یک سو عالم و خطیب بود و از سوی دیگر خادمی مردمی، مسئولیت پذیر و مسئولیت شناس، که بر محیط اطرافش اثر گذار بوده است و در مقابل تهدیدات دشمنان اسلام خم به ابرو نیاورد.