پنجمین دوره مسابقات شطرنج آماتورهای ایران در زنجان برگزار می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید خالصی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اگر مسابقات به‌صورت رِیتد برگزار شده و نتیجه مسابقات به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال می‌شود، اظهار کرد: شرایط برگزاری مسابقات رِیتد کمی سخت است و هزینه زیادی دارد اما در رنکینگ نهایی بازیکنان تأثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در شطرنج یک اصلاحی به نام درجه بین‌المللی که معیار وجود دارد و این برای بازیکن خیلی مهمی است، ابراز کرد: ارتقاء درجه بین‌المللی بازیکن در نهایت منجر به اطلاق عنوان استاد به بازیکن می‌شود.

,

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته کلاس‌های شطرنج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، تصریح کرد: هرساله هیئت شطرنج کلاس‌های مربیگری و داروی را برگزار می‌کند و ما در سال گذشته کلاس مربیگری درجه سه و دوره داوری درجه‌دو برگزار کردیم.

,

وی با بیان اینکه دوره مربیگری درجه سه شطرنج برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال یک دوره داوری نیز در برنامه هیئت برای برگزاری وجود دارد.

,

خالصی با اشاره به مسابقات آماتورهای ایران، افزود: پنجمین دوره مسابقات آماتورهای ایران در زنجان در صورت عادی شدن وضعیت کرونا در استان برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه چهارمین دوره مسابقات آماتورهای ایران با 180 شرکت‌کننده از سراسر کشور در زنجان برگزار شد خاطرنشان کرد: مُبدع این مسابقات استان زنجان است.

,

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با بیان اینکه ورزش شطرنج در سراسر استان ورزش در دسترسی است، ابراز کرد: نگاه‌ها در حوزه اسپانسری در ورزش باید عوض شود.

,

وی با بیان اینکه چهار دوره مسابقات هفتگی شطرنج تا به امروز در استان برگزار شده است، عنوان کرد: این مسابقات با 280 شطرنج‌باز برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات آماتورهای ایران در زنجان، گفت: مبدع این مسابقات استان زنجان است.