بحران‌سازی جامعه با تکنیک وارونه جلوه‌دادن حقایق در فضای مجازی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالوهاب تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس با اشاره به مشکلات حوزه فضای مجازی و افزایش مخاطرات آن گفت: امروزه با گسترش ابزار های دیجیتالی اعم از انواع گوشی‌های هوشمند، لب تاب‌ها، کامپیوترهای قدرتمند و تلوزیون ها و سایر روش ها شیوه جنگ‌ها و تقابل ها از تقابل سخت و فیزیکی که با ابزار های  نظامی بود به تقابل های نرم یا به اصطلاح جنگ نرم تبدیل شده است روی آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: مهمترین سلاح یا ابزار در جنگ نرم امروز رسانه یا همان فضای مجازی است چرا که رسانه  بصورت زیر پوستی و نرم می‌تواند بر فرهنگ هنر مذهب و اعتقاد یک جامعه تاثیر مستقیم داشته باشد.

,

این کارشناس حوزه فناوری گفت: این مسائل و مشکلات می توانند در برهم زدن آرامش جامعه و بزرگ نمایی کردن و وارونه جلوه دادن آن که امروزه می بینم در بعضی اعتراضات مدنی و صنفی در کشور ما چطور آن را وارونه جلوه میدهند و می‌خواهند هری طوری که شده مخاطب خود را اقناع کنند دست می زنند.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: تاثیر فضای مجازی و رسانه درجنگ نرم مهمترین ابزار است که می‌تواند که انواع موج دلخواه را در جامعه ایجاد کند.

,

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: اما برای اینکه اسیر جنگ نرم دشمن نشویم و بتوانیم سلاح جنگ نرم یعنی رسانه را خنثی کنیم باید یکسری آموزش ها را در حوزه سواد رسانه ای در بطن جامعه تقویت و تعمیق ببخشیم.

,

این کارشناس حوزه فناوری گفت:مهمترین کار و اساسی ترین کار داشتن سواد و بینش درست رسانه است که با داشتن بینش و سواد رسانه می‌توان با تشخیص درست اخبار و جریان های شکل گرفته در فضای مجازی را تحلیل و برخورد مناسب داشته باشیم.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: پس مهمترین کار در جنگ نرم دشمن داشتن سواد رسانه است چرا که با تکنیک های مختلف این حوزه در فریب افکار عمومی آشنا خواهیم شد و از وارونه جلوه دادن حقایق نیز جلوگیری خواهد شد.

,

کارشناس حوزه فناوری گفت: امروزه دشمن با اقناع سازی جامعه با تکنیک وارونه جلوه دادن حقایق درفضای مجازی به دنبال آشوب و التهاب آفرینی و بحران در کشور است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
کارشناس حوزه فناوری گفت: امروزه دشمن با اقناع سازی جامعه با تکنیک وارونه جلوه دادن حقایق درفضای مجازی به دنبال آشوب و التهاب آفرینی و بحران در کشور است.