توزیع ۱۶ هزار تن نهاده دامی بین عشایر خراسان شمالی در سال جاری/ خشکسالی استان طی ۵۲ سال اخیر بی سابقه بوده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله یوسفی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: سال زراعی گذشته و پاییز سال جاری متاسفانه سخت ترین شرایط خشکسالی را دارا بوده که بنابر گزارشات طی ۵۲ سال اخیر کم نظیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: کاهش تولید علوفه مراتع و علوفه و سایر تولیدات در واحد‌های زراعی طی این سال  آسیب های جدی وارد کرده است.

,

یوسفی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی با رویکرد و حمایت از عشایر اتفاقات مثبتی رقم‌ خورده است، افزود: براین اساس در هشت ماه نخست سال جاری ۱۶ هزار تن کنسانتره در اختیار عشایر گذاشته شده، همچنین چهار هزار و ۷۰۰ تن نهاده جو برای عشایر جهت نگه داری دام مولد اختصاص پیدا کرد، که برای نگه داری ۳۷ هزار رأس دام کفایت دارد.

,

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۱۱ کارخانه تولید کنستانتره وجود دارد، ابراز داشت: اتحادیه عشایر و تعاونی در حال آمار برداری هستند و این اختیار به اتحادیه داده شده، که خرید کنستانتره را از کارخانه هایی که کیفیت مطلوب دارند انجام دهند.

,

یوسفی با بیان اینکه نماینده ناظر دامپزشکی در این کارخانه ها مستقر است که بر کیفیت تولیدات نظارت داشته باشد، افزود: علاوه بر این از نیروهای بسیجی یک نفر به عنوان ناظر در کنار سایر ناظران حضور خواهند داشت تا از تولید به توزیع به صورت کامل نظارت ها انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
عبدالله یوسفی با اشاره به اینکه خشکسالی ها در استان خراسان شمالی طی 52 سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: برای حمایت از عشایر استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار تن کنسانتره به دام های عشایری استان اختصاص داده شده است.