نرخ بیکاری در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان صبح امروز در بازدید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: هدف از حضور من قدردانی و تشکر از تلاش صادقانه همکاران در اداه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آشنایی بیشتر با همکاران این مجموعه است.

وی در ادامه افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارگران بعنوان قشری بسیار پر تلاش و زحمتکش در ارتباط است که جا دارد از زحمات همه این عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

استاندار سمنان با اشاره به شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به گذشت ۲۰ ماه از فراگیری ویروس کرونا، یکی از سازمانها و ارگانهای اجرایی که با بیشترین مراجعات مردمی در بحث بیمه بیکاری و .... مواجه بوده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد اولویت اول کشور است، افزود: امروز هیچ موضوعی مهمتر از اقتصاد نیست و امیدواریم با کار جهادی بتوانیم از جنگ اقتصادی دشمنان با موفقیت عبور کنیم و همچنین باید باتوجه به وضع موجود در حفظ کارگران و شاغلان تلاش شود.

این مقام مسئول گردشگری را  بعنوان دومین صنعت  درآمدزا دانست و افزود: بعد از صنعت خوردو سازی، گردشگری بعنوان دومین صنعت درآمدزای زود بازده محسوب می شود و هر بخشداری استان تا پایان سال موظف است تا حداقل ۱۰ بوم گردی جدید ایجاد کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت ما با جذب نیروی کاراستان است، اذعان کرد: ما مکلف به حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع با توجه به شعار سال هستیم.

هاشمی همچنین توصیه کرد که  کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال از مولفه هایی است که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید طی یک برنامه زمانبندی در دستور کار قرار دهد.

وی نرخ بیکاری را در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری دانست و اظهار کرد: باید تلاش شود تا به جایی برسیم که به معنای واقعی بیکار در استان نداشته باشیم و نگاه به اشتغال باید تغییر کند و دیدگاه اشتغال صرفا در دستگاه های دولتی باید اصلاح شود.

به گفته استاندار سمنان کاهش بیمه بیکاری، کاهش درصد بیکاران و افزایش اشتغال و حفظ وضعیت موجود و مشارکت موثر درطرح جهش مسکن سه انتظار من از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی در نهایت تصریح کرد: بی تردید حضور میدانی مدیران و بودن در کنار مردم، موجب دلگرمی و نشاط عمومی است و باید تلاش کنیم  تا استان سمنان در همه شاخص ها، بعنوان استان نخست کشور معرفی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
سیدمحمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری است، گفت: نگاه به اشتغال باید تغییر کند و باید تلاش شود تا به جایی برسیم که به معنای واقعی بیکار در استان نداشته باشیم.