نخستین مرحله رزمایش "مشکوة علوی" در رشتخوار اجرا شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، محمد تابنده دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در حاشیه مراسم افتتاح نخستین رزمایش مشکوة علوی در رشتخوار گفت: رزمایش مشکوه علوی در سه فاز طرح تجهیز و تعمیر مساجد، طرح سلامت یار علوی و سومین مرحله طرح ها گل های صالح از صبح امروز در سطح شهرستان رشتخوار آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
, ,


وی در تکمیل این خبر افزود: پس از بررسی و نیازسنجی تجهیز و تعمیر مساجد، کار تجهیز 23 مسجد در بخش جنگل رشتخوار با اعتبای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در فاز اول دنبال شد.

,
,

تابنده در ادامه در حوزه فعالیت سلامت محور با اجرای طرح سلامت یار علوی نیز بیان داشت: مقداری وسایل و تجهیزات مورد نیاز بیماران محروم و خانه های بهداشت به وسیله نهادهای کمیته امداد بهزیستی و شبکه بهداشت شناسایی شده و اعتباری حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای این طرح در نیز در نظر گرفته شد.


 

,
,
, ,
,

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در ادامه تصریح کرد: سومین مرحله طرح گل‌های صالح نیز در جهت ارتقاء معیشت مادران شیرده با توزیع بسته های موردنیاز مادارن نیز انجام می پذیرد.

,

وی با اشاره به سایر برنامه های دنبال شده در طی یک سال حضور نهاد مقدس بنیاد علوی در رشتخوار، یادآور شد: در حوزه عمرانی، خدماتی کار آموزش نیروهای انسانی در سطح شهرستان دنبال شده است، راه اندازی ۵۰ کانون پیشرفت و آبادانی، شناسایی ۵۰ امین از ۵۰ نقطه، تنظیم۴۲ سند پیشرفت روستا که در این حوزه رتبه اول کشور را داریم، برگزاری ۱۵۰ جلسه و دوره آموزشی قسمتی از برنامه های دنبال شده در این شهرستان بوده است.


,
,
,
, ,

تابنده با تاکید بر اینکه در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی نیز برنامه های مختلفی در سطح شهرستان دنبال شده است، اظهار داشت: در ۹ میز تخصصی، امامت، آموزش رسمی، آموزش غیررسمی، قرآن میز مجازی، میز اخلاق و ... نیز در سطح شهرستان طی یک سال از فعالیت نهاد پیشرفت و آبادانی دنبال شده است.

,

وی در ادامه افزود: اعطای کمک هزینه خرید بیش از ۲۲۱ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر  بیش از دو میلیارد تومان، اجرای طرح تجهیز و تعمیر ۲۳ مسجد با اعتباری بالغ بر۸۰۰ میلیون تومان، برنامه های مذهبی، برنامه های قرآنی، برگزاری جشنواره قرآنی، برنامه های فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی برنامه‌های دوره آموزشی و ... در قالب کلاس های تربیت فرهنگی بیست کلاس و با شروع به کار و فعالیت مدرسه علوی و آغاز به کار کانون فرهنگی علوی از دیگر برنامه های این نهاد بوده است.

,

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در ادامه تصریح کرد: در حوزه اشتغال در راستای طرح اصلاح نژاد دام و طرح‌حمایتی واکسیناسیون دام، ۴۰۰ میلیون تومان و سرمایه در گردش توزیع جو ۲۲ میلیارد تومان به طرح اصلاح نژاد و تامین نهاده‌های دامی در بحث دامهای سنگین واکسیناسیون تب برفکی نیز در حال انجام دنبال شدن است.

,

تابنده افزود: در حوزه کشاورزی با برگزاری دوره آموزشی کار توزیع ۱۲ دستگاه زعفران خشک کن در راستای بهبود کیفیت محصول و سود بیشتر بخش کشاورزی برای کشاورزان همچنین در بخش صنایع دستی با ایجاد یک دسته ۱۷۰ نفره، فرت بافی و صنایع دستی، فرش ابریشم کارهای خوبی در حال انجام شدن است.

,

وی در رابطه با فعالیت های انجام شده توسط این نهاد در حوزه تجهیز، درمان و سلامت بیان داشت: طرح گلهای صالح در سه مرحله انجام شده و تاکنون ۴۵۰ میلیون اعتبار هزینه شده است، امضای قرارداد با بیمارستان های قائم، امام رضا و نهم دی تربت حیدریه برای مراجعه بیماران، اعطای یک دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیارد تومان و تجهیز خانه های بهداشت نیز انجام شده است.

,

وی در پایان افزود: در حوزه عمرانی و زیرساختی ۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد تکمیل و ۳۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی نیز در حال دنبال شدن است، چمن مصنوعی روستای نوق، مشارکت در راه اندازی چاه آب روستایی علی آباد، مشارکت و احیای ۱۵ رشته قنات که ۷ رشته قنات کار آن شروع و مشارکتی بسیار خوبی در حوزه قنوات توسط مردم و مالکین رقم خورده، قنات روستای فاضلمند بعد از ۲۵ سال راه‌اندازی شده و دبی آب قنات روستای شعبه با کار احیای قنات هم اکنون سه برابر شده، آبرسانی به  بخش جنگل، مشارکت در احداث هنرستان دخترانه، بهسازی گلزار شهدا و ... از جمله برنامه‌های در دست اقدام نهاد پیشرفت و آبادانب طی یک سال فعالیت این نهاد در سطح شهرستان رشتخوار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
نخست مرحله رزمایش "مشکوة علوی" در سه حوزه تجهیز و تعمیر مساجد، طرح سلامت یار علوی و طرح گل های صالح با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان صبح امروز در سطح شهرستان رشتخوار آغاز شد.