اختصاص بودجه ۲ میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال ایران از سوی AFC/ کمک کنفدراسیون آسیا به اعضا برای توسعه فوتبال قاره
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین بیانیه خود، به تشریح مصوبه کمیته اجرایی AFC در بحث کمک مالی این کنفدراسیون به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو قاره‌ای جهت توسعه فوتبال در آسیا پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اتحادیه اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا و اتحادیه‌های منطقه‌ای جهت افزایش قدرت پایگاه فوتبال در قاره آسیا از ۲ برنامه رونمایی کردند که به افزایش توانایی اجرای برنامه‌های بلندمدت جهت توسعه فوتبال در کشورها کمک می‌کند.

,

شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس AFC در این باره گفت: کنفدراسیون قوی متکی به اعضای قوی خود خواهد بود و همان‌طور که در تشریح برنامه‌ها، چشم‌اندازها و مأموریت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده، توسعه مستمر اعضا و انجمن‌های منطقه‌ای همیشه در بطن تلاش‌های ما باقی خواهند ماند.

,

بر اساس جدیدترین برنامه اتحادیه بهبود اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعضای AFC این فرصت را خواهند داشت تا از سهمیه کامل ۲ میلیون دلاری طی یک چرخه ۴ ساله با حداکثر تخصیص ۵۰۰۰۰۰ دلار در سال استفاده کنند. علاوه بر این به اتحادیه‌های منطقه‌ای هم طی دوره ۴ ساله، یک میلیون دلار تخصیص خواهند یافت که حداکثر تخصیص آن ۲۵۰۰۰۰ دلار در سال خواهد بود.

,

از طریق مدل تأمین مالی افزایش یافته، اعضا قادر خواهند بود از بودجه ۲ میلیون دلاری در ۳ حوزه اصلی مدیریت، مدیریت رقابت و توسعه زیرساخت‌ها استفاده کنند؛ در حالی که اتحادیه‌های منطقه‌ای AFC می‌توانند از بودجه یک میلیون دلاری برای حقوق اداری، هزینه‌های عملیاتی و پروژه‌های ویژه استفاده کنند.

,

هم‌چنین وزارت امور خارجه کشور/اتحادیه ذی‌نفع موظف خواهد بود تا یک برنامه استراتژیک ۴ ساله (تکمیل شده یا در حال تکمیل) ایجاد کند تا به بهترین شیوه‌های حساب‌رسی و انطباق که توسط AFC ترسیم شده، پایبند باشد. با این روش راه برای رویکردی سیستماتیک‌تر و پایدارتر برای توسعه هموار شده و در عین حال از بالاترین استانداردهای حکمرانی و حداکثر مسئولیت پذیری اطمینان حاصل خواهد شد.

,

خبرنگار: میعاد نیکخوی سلیمی

,

انتهای پیام/

]
کنفدراسیون فوتبال آسیا از اختصاص بودجه ۲ میلیون دلاری به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو خبر داد.