یک فوریت طرح حمایت از تجاری سازی فناوری‌های نرم تصویب شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز ( سه شنبه ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پژمانفر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما رسوخ کرده است

, پژمانفر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما رسوخ کرده است, پژمانفر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما رسوخ کرده است,

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر به عنوان نماینده متقاضی این طرح، گفت: جریان استکبار در حوزه سخت افزاری ما ورود کرد که به آنان پاسخ محکم دادیم اما الان تقابل جدی بین ما و استکبار در حوزه نرم ایجاد شده است و آنان برای نابودی فرهنگ اسلامی ما همه تلاش خود را به کار می گیرند.

,

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری بارها نگرانی شان را از تهاجم فرهنگی مطرح فرمودند و بر این اساس ما باید در مقابل تهاجم فرهنگی و اقدامات بیگانگان در این زمینه بایستیم.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایجاد گفتمان علم و فناوری بسیار اهمیت دارد. امروز دنیا تشنه محصولات فرهنگی است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند تا محصولات نامناسب فرهنگی خود را به ما عرضه کنند و متأسفانه توسعه محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ایرانی رسوخ کرده است.

,

پژمانفر تأکید کرد: ما باید تولید و توسعه محصولات فرهنگی بومی را در دستور کار قرار دهیم و این کار هم منجر به حراست از هویت ملی و فرهنگی کشور می شود و هم اشتغالزا است.

,

شریعتی: باید در حوزه فرهنگی تقویت شویم

, شریعتی: باید در حوزه فرهنگی تقویت شویم, شریعتی: باید در حوزه فرهنگی تقویت شویم,

در ادامه جلسه، مالک شریعتی در موافقت با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم گفت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که امروز فوریت مسائل کشور اقتصاد و اولویت ما فرهنگ است. بر این اساس ما نباید از اولویت کشور یعنی فرهنگ غفلت کنیم.

,

وی بیان کرد: اگر فقط به اقتصاد کشور توجه کنیم، مانند آن است که لقمه در دهان مردم بگذاریم اما به فضای تنفسی آنان یعنی فرهنگ کشور توجه نشود.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی باید مورد توجه ما قرار گیرد و حتما باید با ارتقای فناوری همراه باشد و ما باید خودمان را در حوزه فرهنگی تقویت کنیم که اگر این اتفاق نیفتد، نمی توانیم به فرزندان خود بگوییم که محصولات فرهنگی کشورهای خارجی را مشاهده نکنند.

,

شریعتی گفت: بازی های رایانه ای خارجی ارز زیادی را از کشورمان خارج می کنند و لطمه اقتصادی به کشور می زنند. خلق ثروت از حوزه فرهنگ را باید با توجه به ارزش های انقلاب به طور جدی دنبال کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم موافقت کردند.