امیکرون پشت مرزهای ایران است/ احتمال موج ششم باید جدی گرفته شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ طبق رنگ بندی جدید کرونایی با عبور کامل کشور از خیز پنجم کرونا، هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد، در سمنان  نیز همه شهرها به جز مرکز استان آبی پوش شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

از این رو براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک، شهرستان سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

,

اما این شرایط رو به بهبود که به برکت پوشش خوب واکسیناسیون توسط دولت سیزدهم دست یافتنی شده به شدت شکننده است، زیرا از یک سو رعایت پروتکل ها براساس اعلام وزارت بهداشت به 48 درصد کاهش یافته و از سوی دیگر امیکرون به پشت مرزهای کشور رسیده است.

,

مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا  ومتخصص بیماری های عفونی در گفتگو با مرآت درباره آخرین وضعیت کشور در رابطه با ورود سویه امیکرون گفت: خوشبختانه براساس آخرین مستندات و جلسات ستاد مبارزه با کرونا هنوز موردی از امیکرون در داخل کشور گزارش نشده،  اما با توجه به گزارش امیکرون از برخی کشورهای همسایه از جمله پاکستان، این خطر وجود دارد که این سویه وارد ایران نیز شود.

,

این متخصص بیماری های عفونی ضمن هشدار به مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در ادامه اذعان کرد: این ویروس قدرت سرایت فوق العاده ای دارد و باتوجه به بحران ایجاد شده در اروپا وآمریکا با امیکرون ، امکان  ایجاد موج جدید در کشور به همراه این ویروس وجود دارد.

,

عضو ستاد مقابله با کرونا هشدار داد: اگرچه واکسیناسیون می تواند در کاهش شدت علایم بیماری موثر باشد، اما به طورکامل ایمنی ایجاد نمی کند و باتوجه به اینکه کودکان هنوز واکسنی دریافت نکرده اند، امکان ابتلا و سرایت از این طریق همچنان باقی است.

,

به گفته محرز، قبل از ورود دلتا به کشور همه چیز امن و امان و وضعیت خیلی از شهرستان ها آبی یا زرد بود، اما دلتا یکباره منفجر شد و در عرض چند روز شاهد افزایش شدید موارد مثبت بودیم، این احتمال وجود دارد که برای امیکرون هم چنین اتفاقی بیفتد.

,

متاسفانه من شاهد کاهش رعایت پروتکل ها ازسوی مردم هستم  و اگررعایت پروتکل ها جدی گرفته نشود باید منتظر موج جدید بیماری در دنیا و کشورخودمان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
مینو محرز گفت: هنوز موردی از امیکرون در داخل کشور گزارش نشده، اما با توجه به گزارش امیکرون از برخی کشورهای همسایه، این خطر وجود دارد که این سویه وارد ایران نیز شود.