قدم‌های خوبی در ساخت خانه‌های محرومین در استان زنجان برداشته شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اقدامات خوبی در استان زنجان انجام و کمیته امداد نیز قدم‌های خوب و بلندی برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) خود را خادم محرومین می‌دانند، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در مساجد، اقدام ابتکاری بود که کمک‌های زیادی در این مراکز برای نیازمندان جمع‌آوری شد.

,

آیت‌الله خاتمی افزود: در اکثر مساجد شهری و بسیاری از مساجد روستایی، ائمه جماعات، هیات‌امنا و اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج، نیازمندان را شناسایی کرده و خودشان ماهانه کمک‌ها را جمع‌آوری و توزیع می‌کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: اقدامات و قدم‌های بسیار خوب و خیری در استان زنجان در خصوص محرومین برداشته شده که ساخت مسکن محرومین از جمله آن‌هاست.

,

وی با بیان اینکه در ابتدا ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان زنجان ساخته شد، اظهار داشت: با مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله دوم نیز ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان ساخته شد.

,

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: یک اقدام دیگر، ارتقای توانایی و اشتغالزایی برای جامعه هدف کمیته امداد بود و افرادی که کمک‌هایی از کمیته امداد دریافت می‌کردند اکنون صاحب شغل و درآمد شده‌اند.

,

*‌ بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است

, *‌ بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است, *‌ بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است,

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ابتدای این دیدار گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به استناد احکام برنامه 5 ساله ششم تا پایان این برنامه باید بتواند حداقل 80 درصد از درآمدهای خود در حوزه مشارکت‌های مردمی را در قالب بسترهای الکترونیکی نوین، جمع‌آوری کرده و از روش‌های سنتی به روش‌های نوین، مهاجرت کند.

,

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا این مهم را تسریع بخشید، اظهار داشت: هم‌اکنون بخش اعظمی از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) طی مدت شیوع ویروس کرونا به سمت روش‌های الکترونیکی رفت و خدمات به صورت مجازی ارائه می‌شود.

,

صفری با بیان اینکه مرحله اول الکترونیکی کردن در آذر سال گذشته از طریق pos های اندرویدی تخلیه صندوق صدقات اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی، پول فیزیکی را از بین برده بود و کرونا در این زمینه مشکل ایجاد کرده بود اما علی‌رغم تمام مشکلات در سال گذشته کمک‌های مردمی از محل صندوق صدقات 105 درصد تحقق برنامه داشت و امسال نیز تاکنون 103 درصد محقق شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به وجود حدود 128 هزار صندوق صدقه در استان گفت: مرحله دوم الکترونیکی کردن خدمات رسیده به سمت تولید کدهای QR که برچسب‌های دارای کد QR بر روی صندوق‌ها نصب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در این روش، صدقات بر اساس اسکن کد روی برچسب‌ها با گوشی تلفن همراه به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود، افزود: سرعت، قابلیت پرداخت در هر زمان و مکان، جلوگیری از احتمال تخلفات و رسید پیامکی برای پرداخت‌کننده از مهمترین ویژگی‌های پرداخت صدقه با استفاده از کد QR است.

,

صفری با بیان اینکه عدم نیاز به مراجعه حضوری همکاران به درب منازل و عدم نیاز به صدور رسید کاغذی نیز از دیگر ویژگی‌های این روش است، اظهار داشت: پرداخت صدقه به روش الکترونیکی هم برای مردم و هم برای کمیته امداد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارد ضمن اینکه بخشی از نیروها بازنشسته می‌شوند و امکان جذب نیروی جدید و جایگزین هم نیست.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت استان زنجان بیش از 128 هزار صندوق است و صندوق صدقه دارای کد QR می‌تواند در مدارس، اتوبوس‌ها، قطارها و سایر مراکز نصب شود، خاطرنشان کرد: هدفگذاری شده که در استان زنجان بتوانیم 793 هزار مشترک حقیقی و حقوقی ایجاد کنیم ضمن اینکه تولید کد QR اختصاصی برای هر یک از اعضای خانواده نیز امکان‌پذیر است.

,

صفری یادآور شد: تاکنون بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است.

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه قدم‌های خوبی در ساخت خانه‌های محرومین در استان زنجان برداشته شده است، گفت: مراکز نیکوکاری در مساجد، اقدام ابتکاری بود که کمک‌های زیادی در این مراکز برای نیازمندان جمع‌آوری شد.