اولویت در جذب را به نیروهای کارآمد استان بدهید/خام فروشی را به سمت ایجاد ارزش افزوده به نفع مردم پیش برید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان در بندرعباس اظهار کرد: استان هرمزگان ظرفیت های زیادی دارد و تا کنون گام هایی برداشته شده اما کافی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آیت الله رئیسی افزود: مشکلات زیادی در این استان وجود دارد، به این معنا که کنار دریا و تشنه بودن و  این میزان از فقر و بیکاری قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: مدیران استان باید با دقت بررسی کنند چرا با این همه از ذخایر و میادین نفتی و گازی که در این استان وجود دارد، اما مردم هرمزگان با فقر زندگی می کنند و این موضوع باید در همین استان حل شود.

,
,

رئیس جمهور با بیان اینکه تا کنون توسعه یافتگی صنایع در استان هرمزگان کمکی به رفع فقر نکرده است، تصریح کرد: اقتصاد روستا باید فعال شود تا روستایی بتواند در روستا ماندگاری پیدا کند.

,

آیت الله رئیسی گفت: صنایع به همین میزان از کاری که در حوزه نفت و گاز انجام شده است، از نیروهای کارآمد استان استفاده کنند و توصیه می کنم حتما این کار انجام شود.

,

عالی ترین مقام در دولت، ابراز کرد: اولویت در جذب را به نیروهای کارآمد استان بدهید و حتما این کار بشود، تاکید می کنم استاندار هرمزگان این کار را دنبال کنند.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وظیفه داریم عدالت در جذب و  پرداخت مزایای نیروی انسانی را در همه حوزه ها رعایت کنیم؛ عنوان کرد: این مهم باید رعایت شود.

,

رئیس جمهور با اشاره به حمایت از تجارت ملوانی در استان های جنوبی کشور اظهار کرد: پیشنهاد می کنم حرف ملوانان را بشنوید و تصمیم اساسی بگیرید.

,

وی ادامه داد: در خصوص صید هم باید حرف صیادان را شنید، وقتی می گویند صید ترال مشکل دارد، بی جهت حرفی را نمی زنند و باید توجه شود، از وزیر جهاد کشاورزی می خواهم این موضوع را ساماندهی کنند. ظرفیت صیادی اینجا باید در اختیار صیادان منطقه باشد و ما به عنوان دولت باید شرایط را فراهم کنیم.

,

رئیس قوه مجریه بر لزوم فعال کردن ظرفیت ها برای تجهیز بیمارستان ها در این استان تاکید کرد و گفت: فعال کردن صنایع پایین دستی و صنایع پتروشیمی نیز باید دردستور کار باشد.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه از بندر شهید رجایی بازدید داشته ام،خاطرنشان کرد: به نظرم مساله خام فروشی بدون ارزش افزوده دارد اتفاق می افتد و به بخش صنایع می گویم تلاش کنند جلوی خام فروشی را بگیریم.

,

وی ایجاد صندوق توسعه استان را یک فرصتی خوب برای استان ها اعنوان کرد و افزود: صندوق توسعه استان می تواند بسیاری از درآمدها را در دل خود جای دهد و برای استفاده استان ها مورد بهره برداری قرار گیرد و این از امتیازات بودجه 1401  است .

,

رئیس جمهور تاکید کرد: مساله بسیار مهم گردشگری در این استان باید فعال شود، این استان جاذبه های بسیاری دارد و می تواند اقتصاد استان را فعال کند، زیرساخت های خوبی ایجاد شده که باید آن را توسعه دهیم. این زیرساخت ها می تواند ایجاد اشتغال کند و در این زمینه باید کار کنیم و مردم شاهد تغییرات جدی باشند.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به سخنان سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد، عنوان کرد: در مناطق آزاد چند نکته مطرح شد که باید در جلسات هیات دولت هرچه سریع تر پیگیری شود.

,

وی با اشاره به اینکه نسبت به مناطق محروم، روستاها و منطقه بشاگرد چند کار سریع نیاز به انجام است،تصریح کرد: مدارس شبانه روزی و کمیته مورد نظر معاون محرومیت زدایی را ایجاد می کنیم.

,

رئیس قوه مجریه از حمایت بازرگانان ایرانی سخن گفت و اظهار کرد: ما که نباید به سهولت اجازه دهیم اموالی که مردم آوره اند به زودی به قاچاق کالا تبدیل شوند، برخی از اموال ممکن است اسناد آن به موقع ارائه نشده باشد و باید تلاش کنیم اموال تملیکی به سهولت در ردیف اموال تملیکی نرود، باید صدور مجوزها را بررسی کنیم.

,

رئیس جمهور گفت: 40 درصد صادرات در کالاهای غیرنفتی رقم خورده است و بازار کالای ایرانی در جهان رو به رشد است.

,

آیت الله رئیسی تاکید کرد: ما نباید شاهد باشیم بندرگاهی همچون شهید رجایی با مشکل مواجه شود، باید مروری بر روند اخذ مجوزها داشته باشیم و اگر در سیستم اداری ما مشکلی وجود دارد تسهیل شود.

,

وی بر لزوم رسیدگی به مساله بلاتکلیفی در مالکیت اراضی کشاورزی نیز تاکید کرد.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه مبارزه با فقر، مبارزه با تبعیض و مبارزه با فساد را  بر خود وظیفه می دانیم، خاطرنشان کرد: برای انجام تحول در جامعه، نیازمند اراده جدی هستیم که می خواهیم کار متفاومتی را انجام دهیم و مردم طعم شیرین آن را احساس کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,


 

,
]
آیت الله رئیسی با بیان اینکه اولویت جذب در هرمزگان را باید به نیروهای بومی همین استان اختصاص داد، گفت:باید از خام فروشی کالا بدون ارزش افزوده به نفع مردم جلوگیری شود.