موطلایی کشتی ایران؛ از قهرمانی تا زندگی نباتی و مرگ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: محسن قاسمی فرنگی‌کار کشورمان را همه به موطلایی کشتی ایران می‌شناختند، ورزشکاری مستعد و خوش‌آتیه که در نوع خودش اعجوبه‌ای بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
از آن جوانان بااستعداد و انگیزه‌ از استان محروم لرستان که به یک باره نامش بر سر زبان‌ها افتاد، محسن قاسمی زاده بهمن ۱۳۶۹ در بروجرد لرستان بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم به عضویت تیم ملی کشتی فرنگی ایران درآمده و دیری نپایید که در قامت یک قهرمان ملی‌پوش افتخارآفرینی کرد.
,
 
,
از قهرمانی کشوری تا آسیایی و جهانی
, از قهرمانی کشوری تا آسیایی و جهانی, از قهرمانی کشوری تا آسیایی و جهانی,
 
,
او در سال ۱۳۷۹ کشتی را در زادگاهش زیر نظر محسن مرادی آغاز کرده و در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ و سپس از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ از قهرمانی استان به قهرمانی کشور رسیده بود.
,
 
,
کسب مدال نقره و برنز نوجوانان آسیا و تصاحب مدال طلای رقابت‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰، ایستادن بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا در ۲۰۱۱ و قهرمانی جام آسیا به همراه تیم ملی کشتی ایران در ۲۰۱۲ گوشه‌هایی از مدال‌آوری‌های محسن قاسمی بود.
,
 
,
او به واسطه استعداد نابش در رشته کشتی فرنگی از سال ۲۰۰۶ و در رده سنی نوجوانان به دعوت تیم ملی درآمده و در سال‌های پس از آن در رده‌های مختلف سابقه کشتی برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران افتخار آفریده بود.
,
 
,
قهرمانی و افتخارآفرینی‌های محسن در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ ادامه یافت، تا آنکه در سال ۲۰۱۲ برای آخرین بار در قالب تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمانی جام جهانی را تجربه کرد و به تابلوی افتخاراتش افزود.
,
 
,
 
,
تصادفش در سال ۱۳۹۱ و آسیب‌دیدگی از ناحیه پا مانعی برای حضورش در رقابت‌های کشتی شد، تا آنکه رفته رفته از دنیای قهرمانی فاصله گیرد، مدتی از کناره‌گیری‌اش از دنیای کشتی نگذشته بود که این بار با دعوت و حمایت‌های محمد بنا به تیم ملی بزرگسالان پیوسته و بار دیگر شیرینی قهرمانی آسیا را تجربه کرد.
,
 
,
اعتیاد؛ بلایی که به قیمت جان محسن تمام شد
, اعتیاد؛ بلایی که به قیمت جان محسن تمام شد, اعتیاد؛ بلایی که به قیمت جان محسن تمام شد,
 
,
اما چه سود که آلوده شدن به باتلاق نکبت‌‎بار مواد مخدر و اعتیاد به آن موطلایی کشتی ایران را از دنیای ورزش دور کرد و این شروعی بر دنیای سراسر رنج و محنت او تا لحظه مرگ پس از دو سال زندگی نباتی بود.
,
 
,
محسن که بهمن ماه ۱۳۹۸ برای ترک اعتیاد در یکی از مراکز مراقبتی شهرش یعنی بروجرد بستری شده بود، متاسفانه از سوی پرسنل این کمپ ترک اعتیاد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد تا آنجا که آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه از جمله ضربه‌ای که باعث خرد شدن جمجمه‌اش شده بود، موجب می‌شود او به کما برود.
,
 
,
پایانی بر دو سال زندگی نباتی
, پایانی بر دو سال زندگی نباتی,
 
,
محسن قاسمی از آن روز تا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ یعنی قریب به دو سال در کما به سر برد، در فاصله این سال‌ها خانواده‌اش او را در بروجرد و تهران در بیمارستان بستری کردند اما فایده‌ای نداشت، ضربه وارد آمده به جمجمه کاری بود و این یعنی درمان غیرممکن است.
,
 
,
سرانجام دفتر زندگی پر از افتخار و البته تلخی این قهرمان ملی کشورمان در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ بسته شد و او در حالی که تنها ۳۱ سال سن داشت، آن همه ذوق و استعداد را با خود به زیر خاک برد، تا شاید زندگی پر رنجش درس عبرتی باشد برای دیگران.
,
 
,
به این ترتیب موطلایی کشتی ایران پس از مدت‌ها زندگی نباتی به دیار حق شتافت، آری همان محسنی که در دوران درخشش روی تشک کشتی کارشناسان را به تحسین واداشت تا او را از آتیه‌داران این ورزش در سال‌های پیش‌رو بخواندند، اما چه سود که همه این آرزوها را با خود به گور برد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
محسن قاسمی معروف به موطلایی کشتی ایران ۲۳ دی ماه امسال پس از دو سال زندگی نباتی از دنیا رفت، تا روز مرگش یکی از تلخ‌ترین روزهای کشتی کشورمان را برای همیشه به ثبت برساند.