دیدار چهره‌به‌چهره رئیس دیوان عالی کشور با مراجعان دستگاه قضا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در ملاقات‌های حضوری تا جایی که امکان دارد نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا موضوعات برای مراجعین شفاف شود و در راستای سیاست‌های کلی قوه قضاییه، برگزاری هفتگی و منظم این ملاقات‌ها در دیوان عالی کشور در دستور کار ما قرار دارد.
,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، ملاقات مردمی بنده، در این هفته، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه صورت گرفت تا پاسخگوی آن دسته از مراجعینی باشم که درخواست‌ها و پرونده آن‌ها به حوزه دیوان عالی کشور مربوط می‌شد.
,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در این ملاقات‌های هفتگی، مواردی که قابل بررسی مجدد باشد، با ارجاع مورد به حوزه معاونت نظارت دیوان عالی کشور و بررسی و اظهار نظر توسط چندتن از قضات برجسته دیوان عالی کشور، چنانچه در پرونده ایرادات شرعی و قانونی وجود داشته و موضوع مشمول ماده ۴۷۷ باشد، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده می‌شود و در صورت موافقت ایشان، پرونده مجدداً در یکی از شعب دیوان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
,
 
,
وی اضافه کرد: در مورد آن دسته از تقاضا‌هایی که به مراجع دیگر مربوط می‌شود دستورات مقتضی در چارچوب قانون به حوزه مربوطه صادر می‌شود تا پاسخ لازم داده شود.
,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور در پایان با اشاره به اینکه عمده مشکلات در دیدار‌های مردمی عدم اطلاعات کافی مراجعین از موضوعات حقوقی و قوانین است، خاطرنشان کرد: باید از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این رابطه اطلاع رسانی شود و مردم از مسائل حقوقی آگاه شوند چرا که با بالا رفتن اطلاعات حقوقی شهروندان شاهد کاهش آمار مراجعات به مراجع قضایی خواهیم بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس دیوان عالی کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.