بانک مرکزی اخذ سود از جرائم دیرکرد وام‌ها را ممنوع قطعی اعلام کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی قمری وفا در صفحه شخصی خود در صفحه اجتماعی تویتر نوشت: «پیرو سوالات مختلف و با عنایت به ممنوعیت قطعی اخذ سود از جرائم دیرکرد تسهیلات و ابلاغ رسمی این موضوع به شبکه بانکی، بانک مرکزی بدنبال تدابیری است که از اجرای کامل این ابلاغیه در شبکه بانکی اطمینان حاصل کند.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در سال‌های اخیر مراجع عظام تقلید همواره در دیدارها با مسئولان نظام بانکی دولت قبل خواستار لغو اخذ سود از دیرکرد اقساط وام‌ها می‌شدند و آن را جایز نمی‌دانستند. اکنون در دولت سیزدهم با توجه ویژه بانک مرکزی به حفظ احکام شرعی در مسائل نظام بانکی، قرار است این خواسته دیرینه مراجع عظام اجرایی شود.
,
 
,
دکتر صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی هم هفته گذشته در جمع اعضای «کارگروه تخصصی فقهی بانک مرکزی» گفت: در راستای نظارت بر اجرای مصوبات شورای فقهی در نظام بانکی کشور، ناظران شرعی به کمیته تطبیق بانک‌ها اضافه خواهند شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تحول نظام بانکی بر اساس تطبیق با اصول فقهی و شرعی در این دوره با جدیت پیگیری خواهد شد، گفت: در این راستا و در مرحله نخست حوزه نظارت بانک مرکزی موظف شده است عملکرد بانک‌ها در اجرای اصول شرعی را در قالب فرم‌های مشخص به طور مستمر مورد بررسی قرار دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به دنبال تدابیری برای اجرای کامل ابلاغیه ممنوعیت قطعی اخذ سود از جرائم دیرکرد تسهیلات است.