تذکرات لازم قبل از اکران فیلم های مسئله دار داده می‌شود/ سوال و استیضاح در صورت عدم توجه مسئولان
[

حجت الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی شبکه اطلاع رسانی راه دانا،‌ در خصوص پیگیری ماجرای اسیدپاشی اصفهان اظهار داشت:‌ خوشبختانه مسئولان در دولت و دیگر نهادها پیگیر ماجرا هستند و توجه کافی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: انتظار ما این است که در این قضیه با دو نوع جرم برخورد شود، یک جرم موضوع اسیدپاشی است و دیگری جرم کسانی که از این ماجرا سو استفاده کردند.

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:‌ ماهم زمان طرح امر به معروف را در مجلس داشتیم و تصویب کردیم که متاسفانه برخی ها می‌خواستند اسید پاشی را به امر به معروف نسبت دهند.

,

حجت‌الاسلام طاهری‌ اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب دینی است که باید احیا شود و در حقیقت این جور اتفاقات به کار لطمه می‌زند و امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

,

وی همچنین در خصوص اکران برخی فیلم های مسئله دار خاطرنشان کرد:‌ وظیفه مجلس قبل از اکران فیلم‌ها نظارت است. البته ما از جهت خیر خواهی اگر متوجه شویم که فیلمی قبل از اکران  مشکلاتی دارد بنا بر وظیفه دینی تذکرات لازم را می‌دهیم.

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: اگر مسئولان توجه لازم را داشتند که خوب است، اما اگر مسئولان کارخودشان را انجام دهند و فیلم را با مشکلاتی که داشته اکران کنند طبیعتا با استفاده از ابزارهای قانونی مثل سوال، استیضاح و ... برخورد خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/س

]
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وظیفه مجلس قبل از اکران فیلم‌ها نظارت است. البته ما از جهت خیر خواهی اگر متوجه شویم که فیلمی قبل از اکران مشکلاتی دارد بنا بر وظیفه دینی تذکرات لازم را می‌دهیم.