تکلیف شهرداری برای تدوین دستورالعمل فروش طرح ترافیک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عابد ملکی درباره مصوبات دوازدهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه مقرر شد پایگاههای سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر تهران مستقر شوند. همچنین پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت ها، خودورهای دودزا و فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی اقدام لازم را به عمل آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیون داران شهر تهران، پلیس راهور از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حمل  سوخت ،مواد غذایی و مواد فاسد شدنی نیز جلوگیری خواهد کرد.
,
 
,
همچنین مقرر شد شهرداران استان تهران نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا اقدام کنند. پایش ویژه شناسایی منابع آلاینده ، اعلام هشدار ، اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم پیدا خواهد کرد.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که شهرداران تهران و اداره کل راهداری حمل و نقل  جاده ای استان تهران نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری درون وبرون شهری اقدام خواهد کرد، افزود: ممنوعیت استفاده از نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی ، صنعتی، تولیدی و معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه خواهد داشت و مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز خودداری شود.
,
 
,
وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما و رسانه ها باید نسبت به اطلاع رسانی لازم و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به تشدید آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری اقدام کند. استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، توسط آحاد مردم به ویژه  پلیس راهور ، شهرداری ها و .... که مواجهه بیشتری با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند توصیه می شود.
,
 
,
ملکی تاکید کرد: مقرر شد شرکت گاز استان نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاهها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است اقدام کند. همچنین هر گونه پسماند سوزی ، سوزاندن شاخ و برگ درختان باید توسط شهرداری ها پایش و برخورد لازم صورت بگیرد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه پایش های لازم را انجام خواهد داد.
,
 
,
وی افزود: مقرر شد فعالیت واحدهای تولید بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری تعطیل باشد.همچنین مقرر شد شهرداری تهران نسبت به تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح ترافیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام کند.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تکلیف شهرداری تهران برای تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح ترافیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا در دوازدهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا خبر داد.