هشداری که جدی گرفته نشد/ آغاز پیک ششم کرونا در کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، دو روز پیش بود که سایت خبری یزدرسا در یک گزارش و به نقل از معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اعلام کرد که آغاز پیک ششم کرونا در راه بوده و با توجه به سابقه شهرستان اردکان در آغاز پیک‌های کرونایی قبلی، به‌احتمال فراوان موج ششم کرونا نیز آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رنگ‌بندی‌های جدید اعلام و شهرستان اردکان نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون و طی 47 روز گذشته در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

,

, ,

از تاریخ 20 آذرماه تاکنون هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار نداشت ولی شهرستان اردکان به نخستین شهر قرمز کشور تبدیل و به نوعی آغاز پیک ششم کرونا را اعلام کرد.

,

این تنها تغییر رنگ‌بندی نقشه کرونایی کشور نبود بلکه شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد)، کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی) و بستک (هرمزگان) از وضعیت زرد کرونایی خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

,

بیش از 50 درصد مردم یزد واکسن دوز سوم را تزریق نکرده‌اند

,

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه قرار گرفتن شهر اردکان در وضعیت قرمز و تغییر رنگ پنج شهرستان دیگر استان یزد نشان از آغاز پیک ششم کرونا دارد، اذعان داشت: با اعلام رنگ‌بندی جدید نقشه کرونایی کشور، پنج شهرستان استان یزد به از رنگ آبی به زرد تغییر وضعیت دادند که این مسئله یک هشدار است.

, یزدرسا,

وی با تاکید بر انجام واکسیناسیون دوز سوم کرونا، گفت: متاسفانه بیش از نیمی از مردم استان یزد نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام نکردند، درصورتی‌که این مسئله باید در اولویت خانواده‌ها برای ایمنی هر چه بیشتر و بهتر در مقابل این ویروس دارد.

,

, ,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: امیدواریم همشهریان یزدی نسبت به تزریق دوزهای واکسن اقدام و از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند و اگر هم مجبور به خروج از منزل شدند نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر از این پیک عبور کنیم.

,

با تصمیم ستاد ملی کرونا، شاخص‌های رنگ‌بندی کماکان صرفاً بر مبنای آمار بستری هستند و تغییر جدیدی نداشته‌اند و تغییر رنگ سریع شهرها، نشان از سیر صعودی بستری‌ها در کشور دارد.

,

در رنگ‌بندی قبلی نقشه کرونایی کشور، تعداد شهرهای در وضعیت آبی 403 شهر، زرد 44، نارنجی یک شهر و هیچ شهری قرمز نبود ولی الان یک شهر قرمز، 8 شهر نارنجی، 114 شهر زرد و 325 شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و این تغییر رنگ‌بندی‌ها به معنای آغاز پیک ششم کرونا در کشور دارد.

,

پیک ششم کرونا و آغاز مشکلات پیرامون آن در سطح جامعه!

, پیک ششم کرونا و آغاز مشکلات پیرامون آن در سطح جامعه!, پیک ششم کرونا و آغاز مشکلات پیرامون آن در سطح جامعه!,

با ادامه این روند و عادی انگاری در سطح جامعه به‌احتمال فراوان بازهم شاهد محدودیت‌های جدید کرونایی و تعطیلی بسیاری از مراکز و محدود شدن مشاغل در سطح کشور خواهیم بود.

,

طبیعی است عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری و بی‌توجهی به واکسن که مهمترین راه تقویت بدن در مقابل ویروس کرونا است، چالش‌های بعدی را ایجاد خواهد کرد و تا به نکات اصلی مقابله با این ویروس بی‌توجهی شود شاهد از بین رفتن آن نخواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
با اعلام رنگ‌بندی جدید کرونایی، شهرستان اردکان به نخستین شهر قرمز کرونایی کشور پس از 47 روز تبدیل شد که نشان از ورود به پیک ششم کرونا دارد.