نیاز روزانه ۲۰۰ واحد خونی در مراکز درمانی کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در استان کرمانشاه روزانه ۲۰۰ واحد خون برای تامین نیاز مراکز درمانی نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: خون یک ماده حیاتی و ارزشمند در سیستم سلامت کشور است که نیاز به آن در هیچ برهه ای از زمان کم نخواهد شد چرا که بیماری همچنان هست.

وی خاطر نشان کرد: بیماران برای ادامه حیات به خون نیاز دارند و فراموش نکنیم یکسری از بیماران تالاسمی و بیماران تصادفی و ... مصرف کنندگان دائمی خون هستند.

صالحی فر بیان داشت: معمولا در نیمه دوم سال بحث اهداء خون به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند و طی ۲ سال اخیر بیماری کرونا نیز این کاهش را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که مصرف در مراکز درمانی به خصوص به علت وضع جوی هوا و آمار بالای تصادفات نیاز به فرآورده های خونی به خصوص پلاکت افزایش می یابد بر این اساس نیاز است اهداکنندگان به صورت روزانه و مستمر برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اذعان داشت: ذخایر خونی مطلوب برای هر استان ۵ روز کاری است و طی این مدت باید از تمام گروه‌های خونی ذخیره داشته باشیم که بتوانیم جوابگوی نیازها باشیم.

مرکز اهدای خون اصلی کرمانشاه در میدان فرمانداری هر روز از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و در روزهای جمعه از ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و همچنین مرکز خون گیری در ورودی بیمارستان معتضدی در میدان فردوسی همه روزه ۸ صبح تا ساعت ۱۳ در خدمت عزیزان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
پژمان صالحی فر گفت: در استان کرمانشاه روزانه ۲۰۰ واحد خون برای تامین نیاز مراکز درمانی نیاز داریم.