دعوت قطر از رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری های منطقه‌ای،‌ گفت: تعمیق روابط و هم افزایی بیشتر کشورهای همسایه می‌تواند امنیت ساز باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیسی با تاکید بر اهمیت سازوکارهای چندجانبه در تامین امنیت، به خصوص در حوزه‌ انرژی، تصریح کرد: لازم است هماهنگی و هم افزایی در سیاست‌های انرژی کشورهای تولید کننده، حفظ و تقویت شود.
,
 
,
آیت الله رئیسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه دانست و تاکید کرد: تهران همکاری‌های منطقه‌ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت‌های منطقه می‌داند و از آن استقبال می‌کند.
,
 
,
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران - دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه‌های توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای را به نفع دو ملت فعال سازیم.
,
 
,
رئیسی با بیان اینکه حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: بیگانگان به هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می‌کنند که کدخدای دنیا هستند در حالیکه آن‌ها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت‌ها را به رسمیت بشناسند.
,
 
,
آیت الله رئیسی اظهارداشت: ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود تاکید کرده و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می‌کند، به نحوی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که فشار حداکثری آنها نتیجه‌ای نداشته است.
,
 
,
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار پس از بیان دعوت رسمی امیر قطر از آیت الله رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز، اظهارداشت: قطر مصمم است تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بکار گیرد و امیر قطر شخصا روند توسعه روابط بین دو کشور را پیگیری می‌کند.
,
 
,
وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: قطر نیز در مورد اینکه حضور نیروهای خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم نظر است و معتقدیم کشورهای منطقه باید با اتکا به همکاری های منطقه‌ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس جمهور کشورمان دعوت رسمی امیر قطر از آیت الله رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز را تقدیم کرد.