تاکید رئیس جمهور بر تسریع در تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، "سید ابراهیم رئیسی" صبح جمعه با حضور در بندر کاسپین از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت به بندر کاسپین بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.
,
 
,
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان  و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.
,
 
,
راه آهن رشت - کاسپین، به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.
,
 
,
اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس جمهور با اشاره به مزیت‌های اقتصادی اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی بر ضرورت تسریع در تکمیل این کریدور ریلی تاکید کرد.