احتمال بازگشت به محدودیت‌های کرونایی در کهگیلویه‌وبویراحمد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس سید جواد هاشمی در نشست ستاد کرونای استان افزود: اُمیکرون در برخی کشورها ۴ برابر دلتا فوتی داشته است، این موضوع زنگ خطری برای هرچه بهتر عمل کردن به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش پای کار باشند، اظهارکرد: نباید در خصوص رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات سهل انگاری شود.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و سلامت مردم باید دراولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن ها، جلسات و اجتماعات خود را برگزار کنند.

,

هاشمی تصریح کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا در صورتی که رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی در استان ضعیف باشد تعطیلی‌ها نیز اعمال می‌شود.

,

وی ادامه داد: آنچه که اعلام شده و جای نگرانی دارد اینست که طبق اطلاعات به دست آمده در برخی از کشورها اُمیکرون چهار برابر اثر کشندگی نسبت به دلتا و بقیه سویه‌ها دارد.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیدواریم سهل انگاری در زمینه پیشگیری از کرونا وجود نداشته باشد و همه مردم و مسئولان استان پای کار باشند تا بتوانیم از جان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی در مقابل این بیمایر ویروسی حفاظت کنیم.

,

هاشمی تصریح کرد: متأسفانه شنیده ایم که ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح پلاستیکی مدت دار بوده و همچنین مقاومت بیشتری در برابر واکسن‌ها از خود نشان داده و از همه بدتر اینکه تا حدود زیادی پی‌سی‌آر گریز است که این اطلاعات از یک مرکز مهم منتشر شده و باید بسیار جدی گرفته شود.

,

وی تاکید کرد: سهل انگاری متولیان و مسئولان استان به هیچ وجه به مصلحت نیست و باید مسئولان و مردم پای کار باشند و دستورالعمل های بهدشاتی را مد نظر قرار دهند.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: استاندار هم مطالب بسیار خوبی را امروز در نشست ملی ستاد کرونا ارائه کرد از جمله آنها برخی کمبودها مربوط به کارانه ها همچنین خرید دارو و تجهیزات مثل ونتیلاتور و اکسیژن ساز و دیگر کمبودها بود که رئیس جمهور نیز آنها را یادداشت کرد و خوشبختانه رئیس جمهور دستور داد که برای اجرایی شدن آن ها این مصوبات به هیئت دولت برود.

,

هاشمی افزود: ماسک کماکان بیشترین سهم را در کنترل بیماری دارد همه باید به آن پایبند باشند در اجتماعات استان کسی بدون‌ ماسک رفت و آمد نکند همچنین ضرورت تبیین دُز سوم واکسن در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و خبرگزاری ها کاری بسیار مهم است.

,

وی افزود: متاسفانه ۴ شهرستان ما به رنگ زرد در آمده و بقیه شهرستان ها آبی هستند زنگ خطر برای همه مردم و مسئولان است بحث واکسن زیر افراد ۱۲ سال را داریم که باید با رضایت خانواده ها و داوطلبانه انجام شود.

,

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث تفویض اختیار برای تعطیلی شهرستانها و استانها به ستاد استانی واگذار شده و این ستادهای استانی هستند که می توانند تصمیم بگیرند کی و چه موقع و کجا باید تعطیل شود امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین تلفات و مشکل را در زمینه کرونای اُمیکرون داشته باشیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طبق آمار و بررسی های صورت گرفته، مرگ و میر ناشی از اُمیکرون 2 تا 4 برابر بیماری دلتا است و باید مردم استان بسیار مراقب باشند.

,

وی افزود: در حال حاضر اومیکرون سرایت بسیار بالایی دارد و قادر به آلودگی هر شخصی است و در 50 درصد موارد بی علامت، درصدی از مبتلایان دارای علائم خفیف و سایرین علائم شدید و بالایی دارند.

,

وی اذعان داشت: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی علیرغم تصورات قبلی مبنب بر اینکه میسزان مرگ و میر اومیکرون کمتر از سویه دلتا است اما میزان مرگ در این سویه اومیکرون بالا بوده و به خصوص برای افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده اند آسب زا می باشد.

,

یزدان پناه با بیان اینکه روند بیماری کرونا هم اکنون افزایشی است، تصریح کرد: شهرستان های باشت، بویراحمد، گچساران و کهگیلویه از وضعیت آبی کرونایی به وضعیر زرد تغیر رنگ یافته اند.

,

وی اظهار داشت: کرونای دلتا روی سطوح 2 روز ماندگار بود ولی اومیکرون تا 8 روز ماندگار است و این خود نگرانی دیگری ایجاد کرده است.

,

 یزدان پناه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳۵ هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۹ نفر بستری و 29 هزار و 841نفر ترخیص شده‌اند.

,

وی افزود: تا به امروز ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.

,

این مسئول حوزه سلامت گفت: میزان بروز بیماری در استان ۴۱.۵ دهم درصد در هزار نفر جمعیت و در کشور ۸۰.۲ در هزار نفر جمعیت است همچنین میزان کشندگی در کشور ۲.۱ درصد و در استان 9/0درصد است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: میزان بروز بیماری به ترتیب در شهرستان های چرام؛ کهگیلویه و باشت نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر می باشد.

,

وی ادامه داد: تاکنون 385 هزار تست نیز انجام شده که در روز گذشته 353 نمونه داشتیم که 30 درصد موارد مثبت بودند و تقریبا در یک ماه گذشته حداکثر 10 تا 15 درصد بیشتر  مثبت نداشتیم ولی آمار دیروز حاکی از افزایش دو برابری مبتلایان داشته است.

,

یزدان پناه اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و 413 هزار و 133 دوز واکسن تزریق گردیده است که در نوبت اول 524 هزار دوز و در نوبت دوم 470 هزار دوز و در نوبت سوم 157 هزار دوز تزریق گردیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
پرویز یزدان‌پناه با اشاره به اینکه جلوگیری از هرگونه تجمع اولین گام برای مقابله با اومیکرون است از تزریق بیش از 1 میلیون دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.