آتش سوزی کامل تاسیسات آرامکو در جده در پی حمله ارتش یمن
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع جزئیات حمله روز جمعه نیروهای یمنی به عمق عربستان سعودی را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
المیادین گزارش داد: سومین عملیات شکست محاصره یمن از شدیدترین عملیات های نیرورهای مسلح یمن علیه یمن است.
,
 
,
این گزارش می افزاید: اطلاعات دریافتی حاکی از آتش سوزی کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی سابقه است. این اطلاعات حاکی است که آتش سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت به تخریب کامل تاسیسات منجر شده است.
,
 
,
المیادین به نقل از منابع نظامی نوشت که صنعا بر عزم خود برای انهدام تاسیسات حیاتی آرامکو در راس التنوره، رابغ و جده تاکید می کند. در صورت ادامه محاصره یمن، صنعا طی روزهای آینده به هدف قرار دادن مراکز بسیار حساس سعودی ادامه خواهد داد.
,
 
,
المیادین افزود: صنعا تمام تاسیسات آرامکو را به عنوان اهداف عملیات خود در نظر گرفته است و تاکید می کند که در صورت ادامه محاصره یمن، حملات تا تخریب این تاسیسات ادامه خواهد یافت.
,
 
,
سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود که مقاومت مردمی این کشور در تازه ترین دستاورد خود تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض و برخی مناطق مهم دیگر را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.
,
 
,
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درخصوص حملات روز جمعه نیروهای ارتش این کشور به عمق خاک سعودی بیانیه‌ای را صادر کرد.
,
 
,
در این بیانیه آمده است: تاسیسات آرامکو در جده و تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض پایتخت این کشور را هدف قرار دادیم و نام این عملیات، عملیات سوم شکست محاصره علیه عربستان است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر جنایات ائتلاف سعودی- اماراتی است. در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، پالایشگاههای راس تنوره و رابغ هدف چند حمله پهپادی قرار گرفت. همپنین جازان و نجران نیز هدف قرار گرفتند.
,
 
,
در ادامه بیانیه با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در جازان، ظهران، أبها و خمیس مشیط که با استفاده از موشک های بالستیک صورت گرفت؛ آمده است: حملات بیشتری به عمق خاک سعودی انجام خواهد شد و این حملات تا زمانی که جنگ و تجاوز علیه یمن متوقف شود، ادامه خواهد داشت.
,
 
,
عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد و این کشور را محاصره کرد.
,
 
,
این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با شهید و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
,
انتهای پیام؛ 
]
شبکه خبری المیادین از آتش سوزی کامل تاسیسات آرامکو در جده عربستان و وقوع آتش سوزی بی سابقه در این تاسیسات در پی حمله نیروهای یمنی خبر داد.