شلیک صهیونیست‌ها به نمازگزاران روزه دار در مسجد الاقصی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز با هجوم به صحن های مسجد الاقصی، نمازگزاران و معتکفان را به گلوله بستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
برپایه برخی گزارش ها، در درگیری صهیونیست ها با نمازگزاران  بیش از ۵۰ فلسطینی زخمی شدند.
,
 
,
«الجزیره» همچنین گزارش کرده که با ادامه درگیری در اطراف مسجد الاقصی، ده‌ها نظامی صهیونیست امروز (جمعه ۲۲ آوریل) با استقرار بر بام مسجدالاقصی به سمت نمازگزاران در صحن مسجد گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.
,
 
,
همزمان با این اقدام ها، ده ها هزار فلسطینی روزه دار برای برپایی نماز جمعه در سومین هفته ماه مبارک رمضان به سمت مسجد الاقصی راه افتادند.
,
 
,
بر پایه گزارش ها، نظامیان صهیونیست با ایجاد مانع و درگیری  می‌کوشند تا مانع رسیدن و ورود آنان به مسجد شوند.
,
 
,
نیروهای رژیم صهیونیستی از وحشت فلسطینیان و خشم نمازگزاران از صبح امروز تدابیر امنیتی را گسترده تر کرده و در اطراف مسجد الاقصی به حال آماده‌باش کامل درآمدند.
,
 
,
بیت‌المقدس و مکان های نزدیک به مسجد الاقصی از جمعه هفته گذشته شاهد یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست و درگیری با فلسطینی ها است.
,
 
,
صبح امروز نیز با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس، قدس اشغالی صحنه درگیری اشغالگران با نمازگزاران روزه دار بود.
,
 
,
نماز صبح جمعه با حضور ده ها هزار فلسطینی در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار شد و نمازگزاران پس از ورود به ورودی های این مکان علیه تعرض به مسجد الاقصی شعار سر دادند.
,
 
,
بر اساس گزارش ها، در درگیری های امروز صهیونیست ها، نیروهای اشغالگر از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن نمازگزاران استفاده کردند.
,
 
,
برخی منابع اعلام کردند که در جریان این درگیری‌ها، ده ها نمازگزار فلسطینی زخمی شدند.
,
 
,
از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که سران اشغالگر به نیروهای خود آماده باش داده اند تا تدابیر لازم برای درگیری با نمازگزاران جمعه در مسجدالاقصی را افزایش دهند.
,
 
,
درخواست عباس از گوترش
, درخواست عباس از گوترش,
 
,
در همین راستا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری وی برای توقف اقدام های رژیم صهیونیستی و جلب حمایت بین‌المللی از فلسطینیان در مقابل اشغالگران شد.
,
 
,
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت و گوی تلفنی خود با دبیرکل سازمان ملل، گوترش را در جریان تازه ترین تحولات فلسطین و اقدام های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در یورش به فلسطینیان و هتک حرمت مکان های مقدس قرار داد.
,
 
,
وی همچنین گفت که حملات و جنایت های اخیر صهیونیست ها علیه فلسطینی ها منجر به شهادت، زخمی شدن و دستگیری صدها تن شده است.
,
 
,
رژیم صهیونیستی فعلا بدون توجه به واکنش های بین المللی در حال پیشبرد سیاست های ضد بشری خود بخصوص در قدس اشغالی است و حتی بی شرمانه به اتحادیه عرب که یکی از کمیته های آن روز پنجشنبه تل آویو را بخاطر سرکوب فلسطینی ها و هتک حرمت قدس شریف محکوم کرده بود،
,
 
,
تاخت تا به دوستان عرب جدید بخصوص امارات این پیام را بدهد که "حق اعتراض" ندارید!
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
,
]
منابع خبری امروز جمعه از تجمع و استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و مسجدالاقصی خبر دادند و همزمان اعلام شده که نظامیان صهیونیستی در صحنه درگیری ها به سوی نمازگزاران روزه دار شلیک کرده اند.