معرفت الهی، انجام واجبات و صداقت، شاخصه های دین داری در کلام امیرالمومنین است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، آیت الله حبیب الله شعبانی، در مراسم شهادت امام علی(ع) ، در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان با بیان اینکه اولین شاخصه دین داری در کلام امیرالمومنین(ع) معرفت و شناخت نسبت به پروردگار و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: یکی از راه‌های کسب معرفت، آشنایی با ‌حدیث و مطالعه آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی با طرح این سوال که در طول سال چند نفر برای یادگیری حدیث وقت می‌گذارند، گفت: امام علی(ع)، آن شخصیتی نیست که ما تنها از شهادتش و مظلومیتش او را می‌شناسیم و یا امام حسین(ع)، امامی نیست که از نماز صبح تا نزدیک غروب عاشورا مبارزه کرد و به شهادت رسید.

,

امام جمعه همدان با بیان اینکه در شب قدر اعتراف کنیم آنطور که باید، نسبت به اهل بیت(ع) معرفت پیدا نکرده‌ایم، مطرح کرد: متاسفانه ما آن امیرالمومنینی(ع) که در نهج البلاغه تجلی پیدا کرده را نمی‌شناسیم.

,

وی با تاکید بر اینکه، معرفت یعنی فهم درست ولایت، یادآور شد: اینکه معصومین(ع) می‌فرمایند اولین گام در دین، معرفت الله است، یعنی آنکه بدانیم در برابر تمام افرادی که ادعایی دارند، کدامیک درست می‌گویند و حرف او را قبول کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امشب باید بدانیم که کدام خدا را نام می‌بریم، خدایی که علی(ع) در نهج البلاغه معرفی می‌کند و یا خدای دیگران را.

,

وی با اشاره به اینکه در بین عرفا این اصل معروف است که معرفت را از حضرت امیر باید کسب کرد، خاطر نشان کرد: نقل است که اگر کسی حاجت دنیایی دارد، به کربلا برود و اگر کسی معرفت می‌خواهد بهترین مکان، نجف و حرم حضرت علی(ع) است.

,

شعبانی دومین شاخصه دین داری در کلام امام علی(ع) را انجام واجبات الهی عنوان کرد و گفت: اینکه انسان شب قدری را به دعا خواندن و نماز سپری کند و بعد واجبات را فراموش کند تا سال بعد، مورد قبول نیست.

,

وی تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه تضییع واجبات، مخصوصا نماز، دین انسان را خراب نمی‌کند.

,

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بهترین راهی که انسان می‌تواند به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا کند، نماز است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به سمت خدا حرکت کنیم، راه آن توجه به نماز است.

,

وی با گلایه از اینکه گاهی از موارد جوانان در مساجد حضور کمتری دارند، عنوان کرد: نماز، نماد دین داری است و لذا هیچ عملی در نزد پروردگار به اندازه نماز اول وقت، اهمیت ندارد.

,

رئیس شورای حوزه استان ادامه داد: پروردگاری که امشب هزاران بار صدایش زدید، تاکید می‌کند که اگر می‌خواهی تقرب پیدا کنی، راه آن، عمل به واجبات است.

,

وی با اشاره به اینکه نکند در شب قدر، نماز صبح انسان خواب بماند، یادآور شد: خواهش بنده از جوانان عزیز این است که نسبت به ۱۷ رکعت نماز در طول شبانه روز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

,

نماینده ولی فقیه در همدان، صداقت را سومین شاخصه دین داری معرفی کرد و گفت: در راویتی از امام صادق(ع) نقل شده است، که ایشان دلیل نزدیکی امام علی(ع) به پیامبر(ص) را نه نماز و نه شجاعت که صداقت حضرت بیان کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
آیت الله حبیب الله شعبانی با تاکید بر اینکه بهترین راهی که انسان می‌تواند به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا کند، نماز است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به سمت خدا حرکت کنیم، راه آن توجه به نماز است.