بیش از ۸۸ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی ضبط شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح طرح تشدید نظارت های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ۸۸ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم فرآوده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: این فرآورده‌ها در ۲ ماه از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جریان ۹ هزار و ۲۱۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و نمونه برداری‌ها برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال شده‌است.

,

وی با اشاره به بازدید ۲ هزار و ۶۸۸ خودروی حمل فراورده خام دامی ادامه داد: ۴۷۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، ۶۳ مورد نمونه برداری و ۵۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

,

شانقی گفت: ۳۷ هزار و ۶۰۴ راس دام سبک در دو ماهه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۷۱۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

,

وی افزود: ۵ هزار و ۴۳۳ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و هزار و ۳۴۷ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاههای دام استان ، ۱۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌است.

,

شانقی از تولید ۸ هزار و ۶۸۶ تن گوشت مرغ طی دو ماه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.

,

وی ادامه داد: ۷۶ هزار و ۴۳۰ کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری  در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه  ۱۴ اسفند ماه در این استان آغاز شده و تا  پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

,

شانقی افزود: ۵۵ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

,

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

,

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات ( تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

,

انتهای پیام

]
شانقی در تشریح طرح تشدید نظارت های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ۸۸ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم فرآوده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.