پادشاه سعودی برای چندین روز در بیمارستان بستری می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیوان پادشاهی عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان معاینات پزشکی و کولونوسکوپی را در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» جده انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
دیوان پادشاهی اعلام کرد که نتایج کولونوسکوپی خوب بوده؛ اما به طور دقیق مشخص نشده که شاه چه مدت در بیمارستان خواهد ماند.
,
 
,
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در بیانیه دربار سلطنتی آمده است که تیم پزشکی تصمیم گرفتند پادشاه را برای مدتی برای استراحت در بیمارستان نگه دارند.
,
 
,
در این بیانیه آمده است که ملک سلمان عصر شنبه برای انجام برخی معاینات پزشکی وارد بیمارستان تخصصی ملک فیصل در جده شد.
,
 
,
به ندرت اتفاق می افتد که عربستان  اطلاعات مربوط به سلامت پادشاه 86 ساله را که از سال 2015 رهبری عربستان را بر عهده دارد منتشر کند.
,
 
,
شاه 86 ساله عربستان در سال 2020 تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت و باتری قلب خود را در ماه مارس تعویض کرد. این برای دومین بار در دو ماه گذشته است که شاه سعودی راهی بیمارستان می‌شود.
,
 
,
وی در سال 2010 تحت عمل جراحی فتق دیسک در ستون فقرات نیز قرار گرفت.
,
 
,
پیش‌تر برخی منابع خبری به نقل از اطبای معالج ملک سلمان اعلام کرده بودند که وی از تشویش‌های ذهنی ناگهانی و مقطعی، عدم تمرکز، ترس و اضطراب فزاینده روزانه، عدم تعادل و عدم قدرت تصمیم گیری رنج می‌برد.
,
 
,
پیش از این حساب کاربری مجتهد در توئیتی نوشت: پادشاه (عربستان) دچار زوال عقل شده است و نمی‌تواند در هیچ تصمیمی مشارکت داشته باشد. وی نمی‌تواند هیچ موضوع جدیدی را بیش از پنج دقیقه به یاد آورد. او از تصمیم‌های اخیر پسر خود اطلاعی ندارد و نمی‌تواند به آن اعتراضی کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
منابع خبری اعلام کردند که پادشاه عربستان سعودی به توصیه پزشکان در بیمارستان خواهد ماند.