بازنگری طرح هادی هزار روستا در خراسان رضوی باید تا شهریور تعیین تکلیف شود/ حذف ارز ۴۲۰۰ یک کار شجاعانه از سمت دولت سیزدهم بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد شفیعی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست با شوراهای اسلامی بخش مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم یک ریسک بزرگ انجام داد و به دنبال جراحی اقتصادی در کشور است کاری که باید خیلی سال های قبل اتفاق می افتاد تا بتواند یارانه های پنهانی که در ۷۰ نوع قلم وجود دارد و تنها عده ای از افراد پر نفوذ استفاده می کنند به خود مردم بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که در پازل دشمن برای نا امید کردن مردم قرار نگیریم، خاطرنشان کرد: مطمئنا جراحی اقتصادی تبعات خاص خود را دارد و باید به دولت فرصت بدهیم و در کنار دولت قرار گیریم تا آینده روشنی را داشته باشیم.

,

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین باید شورها و دهیاران بیش از گذشته تلاش کنند، تصریح کرد: دولت سیزدهم زمانی که دولت را تحویل گرفت که کسری بودجه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان داشتیم و دولت سیزدهم بدون استقراض از بانک ملی و چاپ پول به سمت تامین این کسری حرکت کرد.

,

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ نیز یک کار شجاعانه از سمت دولت بود تا یارانه های پنهان به همه مردم تعلق گیرد، اذعان کرد: دیپلماسی غیرتمندانه و عزتمندانه در کنار تمام این امور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد ولی دشمن با تمام توان به دنبال نا امید سازی مردم است و ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

,

شفیعی با تاکید بر اینکه در حوزه روستایی استان ۱۵ شاخص تعریف شده نظیر آب، برق، گاز، طرح هادی و... داریم و شهرستان خلیل آباد در این ۱۵ شاخص سطح مشخصی برای خود دارد، عنوان کرد: دهیاران و شوراها باید ضوابط بودجه را به صورت کامل مطالعه کنند که چه ردیف های اعتباری دارند و بر اساس این اطلاعات نامه نگاری های خود را برای صیانت از حق و حقوق مردم روستای خود انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه میانگین اجرای طرح های هادی در استان خراسان رضوی ۳۲ درصد است و طرح هایی وجود دارد که چندین سال است اجرا نشده است، تشریح کرد: هزار روستا در سطح استان خراسان رضوی نیاز به پول برای بازنگری طرح های هادی دارد و این مهم در سفر ریاست جمهوری مطرح شده است.

,

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تکلیف استان است که تا پایان شهریورماه بازنگری طرح هادی این هزار روستا تعیین تکلیف شود، بیان کرد: اگر طرح های هادی این روستاها تا این مهلت تعیین شده تعیین تکلیف نشود مطمئنا مسئولان مقصر هستند.

,

۲۸ درصد منازل روستایی خلیل آباد مقاوم سازی شده اند / ۹ روستا نیازمند بازنگری مجدد طرح هادی هستند

,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه بنیاد برکت با پیگیری های نماینده مردم و امام جمعه شهرستان در حوزه اشتغال زایی روستایی خلیل آباد وارد شد، اظهار داشت: روستای حسین آباد در بخش مرکزی و تکمار در بخش ششطراز به عنوان پایلوت در طرح مقاوم سازی مسکن، اشتغال و کشاورزی انتخاب شدند و طرح های خوبی در این قالب انجام خواهد شد و امیدواریم بحث بیکاری را در این روستاها به نزدیک صفر برسانیم.

,

وی با تاکید بر اینکه در ۲۳ روستای شهرستان ۱۶ روستا طرح بازنگری انجام شده است و ۹ روستا نیازمند بازنگری مجدد طرح هادی هستند، خاطرنشان کرد: ۲۸ درصد منازل روستایی ما مقاوم سازی شده اند که باتوجه به اینکه خلیل آباد بر روی گسل درونت قرار دارد مقاوم سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه ۲ هزار تن قیر رایگان در ۱۶ روستا توانسته ۳ هزار مترمربع در این روستا تحت پوشش آسفالت قرار گیرد، تصریح کرد: طرح های آماده آسفالت در روستاها بسیار هستند و نیازمند نگاه ویژه است.

,

انتهای پیام/

]
شفیعی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ نیز یک کار شجاعانه از سمت دولت بود تا یارانه های پنهان به همه مردم تعلق گیرد، گفت: تکلیف استان است که تا پایان شهریورماه بازنگری طرح هادی هزار روستا تعیین تکلیف شود.