بحران سقوط جانشینی جمعیت/ افزایش مجردهای سالمند ساختارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مَحرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دنیا جامعه ماما را بهترین و مهمترین عامل زایمان طبیعی می‌شناسد اظهار داشت: در دنیای امروز برای هر زن باردار یک ماما نیاز است و ماماهای توانمند و ماهر، فاصله میان مرگ و زندگی صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر دنیا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بحث نرخ رشد باروی یک بحران ملی است که در حال وقوع است، گفت: از مهمترین مسائل و مولفه‌های اثر گذار بر بحث جمعیتی نرخ باروی است که اخیرا بسیار افت داشته است، بنابراین بزرگترین بحران سقوط جانشینی جمعیت ناشی از سقوط میزان موالید است و این خطر بزرگی است.

,

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه امروزه افزایش مجرد‌های سالمند ساختارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است افزود: سیاست‌های جمعیتی که تصویب می‌شود بسیار خوب است اما کارآمدی و تاثیرگذاری و سرعت خوبی ندارد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷۴ ماما در استان در حال فعالیت هستند ابراز داشت: از این تعداد در حوزه بهداشت ۳۸۹ ماما و بیمارستان‌های دانشگاهی ۲۹۲ نفر، ارتش ۱۱ ماما و مابقی در سایر مراکز در سطح استان در حوزه مامایی نقش آفرینی می‌کند.

,

محرمی با بیان اینکه امروزه جایگاه مامایی از ارزش بالایی برخوردار است عنوان کرد: حوزه مامایی در بحث آموزش ورود پیدا کرده است و در تربیت، آموزش و رشد و توسعه علمی، پژوهشی و تحقیقی، جامعه سالم، بانوی سالم و نوزاد سالم نقش بسزایی دارد.

,
 
,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بحث نرخ رشد باروی یک بحران ملی است که در حال وقوع است، گفت: از مهمترین مسائل و مولفه‌های اثر گذار بر بحث جمعیتی نرخ باروی است که اخیرا بسیار افت داشته بنابراین بزرگترین بحران سقوط جانشینی جمعیت ناشی از سقوط میزان موالید است.