کشف محموله بزرگ قاچاق "باله کوسه ماهی" در آب های جزیره کیش
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار  هرمز با بیان اینکه در این رابطه ۶ نفر بازداشت شده اند اظهار کرد: در جریان بازرسی از شناور قاچاقچیان، تعداد ۲ هزار و پانصد و سی و پنج عدد «باله کوسه ماهی» کشف و ضبط شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی با اشاره به اینکه به اتهامات دستگیرشدگان با موضوع قاچاق رسیدگی می شود، افزود: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا با توجه به ارزش کالای مکشوفه، شناور توقیف شده از قاچاقچیان نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

,

این مقام قضایی همچنین با تأکید براینکه صید کوسه‌ماهیان به وسیله تور ترال و دیگر ابزارهای غیرمجاز باعث شده ذخایر این نوع از آبزیان در خلیج فارس با مشکل جدی مواجه شود، بیان داشت: صید کوسه ماهی (کولی) و فروش باله آن که اغلب به دلیل نوع مصرف در تهیه غذاهای گران‌قیمت رستورانی و یا تولید کالاهای پزشکی توسط صیادان از میان گونه های نادر صورت می گیرد یکی از مصادیق تخریب محیط زیست و صید غیر قانونی است و بر این اساس برای متخلفین در این حوزه، پرونده قضایی تشکیل می شود و هر یک از مرتکبین با توجه به قوانین مربوط به مجازات مقرر برای صید غیرمجاز محکوم خواهند شد.

,

گفتنی است؛ بر اساس اخبار غیر رسمی؛ باله کوسه ماهی یکی از گران قیمت ترین محصولات دریایی است و قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم از آن در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حدود ۴۰۰ دلار می باشد که همین موضوع طی سال‌های اخیر منجر به سودجویی شکارچیان و صیادان غیرمجاز در این زمینه و به خطر افتادن نسل این جانوران دریایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
قهرمانی گفت: مأموران دریابانی در اجرای دستورات دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق، یک فروند لنج حامل محموله بزرگ باله کوسه ماهی قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.