طرح اصلاح قانون بازار سرمایه ماه آینده به صحن علنی مجلس می‌رود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی بورس کالا، «محمدرضا پورابراهیمی» درباره اهمیت شکل‌گیری این بورس در اقتصاد ایران افزود: در ابتدای مسیر بورس کالای ایران طی سال‌های گذشته، پذیرش و ورود کالاهای جدید با مقاومت‌هایی در بدنه دولت همراه بود اما با نگاه جدید و اقدامات دولت سیزدهم، بسیاری از مقاومت‌های گذشته در مسیر شفاف‌سازی اقتصاد با بهره‌گیری از بستر بورس کالا کنار رفته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

توسعه ابزارهای مالی و ورود کالاهای جدید

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ساختار منطقی و کارشناسی بورس کالا و کمک این سازوکار به سیاست‌گذاران اظهار کرد: پس از ثبت رکوردهای خیره بورس کالا در سال گذشته که منجر به معامله ۷۶ میلیون تن کالا به ارزش ۶۳۰ هزار میلیارد تومان شد، امروز مسیر برای توسعه ابزارهای مالی و تنوع کالاهای مورد معامله فراهم شده است که در این راه مهم، مجلس، دولت، صنایع و شورای‌عالی بورس تاکید جدی به این موضوع دارند. 

,

به گفته پورابراهیمی با اصلاحات قیمتی شکل گرفته در اقتصاد ایران و ظرفیت‌های بازار سرمایه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا، باید در جلوگیری از رانت و فساد و بهبود شفافیت و رقابت در اقتصاد، تلاش کرد که خوشبختانه رویه‌های فعلی قرار گرفتن در مسیر درست را نشان می‌دهد. 

,

وی با اشاره اینکه در زنجیره تولید و مصرف کالاها و مواد اولیه با چالش مواجه هستیم، اظهار کرد: اقدامات اخیر دولت سیزدهم گام‌های جدی در ایجاد توازن تولید و تخصیص بهینه منابع بوده که در راستای بهره‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه با تاکید بر بورس کالا، قاعده و نظام بازار مورد پذیرش قرار گرفته که این موضوع یک فرصت تاریخی برای اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

,

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت بورس کالا در مولدسازی دارایی‌های دولت ابراز امیدواری کرد در ساختار تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، دولت باید روی این مسئله تاکید و تکلیف کند تا در این بخش نیز شاهد استقرار شفافیت و عدالت باشیم. به گفته پورابراهیمی در حوزه مولدسازی دارایی‌های دولت در بورس کالا اتفاقات مثبت رقم خورده و این رویه دنبال خواهد شد.

,

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، پس از رونق معاملات صنعتی و معدنی و پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، امروز نوبت به ورود گسترده کالاهای کشاورزی در بورس کالا رسیده که باید در این مسیر نیز اقدامات جدی در زمینه اصلاحات اقتصادی بخش کشاورزی صورت گیرد.

,

وی با اشاره اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، اظهار کرد: صاحب‌نظران و کارشناسان در این باره نظرهای خود را ارایه داده‌اند و تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های مطلوب در این باره شکل گرفته و امید است در تابستان سال جاری و قبل از ورود به بحث بودجه سال ۱۴۰۲، این موضوع مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار گیرد. 

,

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیته تخصصی بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس به اتمام رسیده و ظرف یک ماه آینده با جمع‌بندی نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه ظرف یک ماه آینده با جمع‌بندی نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود، گفت: اقدامات اخیر دولت سیزدهم در مسیر اصلاحات قیمتی یک فرصت تاریخی برای اقتصاد ایران است تا شفافیت و رقابت جایگزین رانت و فساد شود.