امنیت غذایی پایدار با توسعه کشاورزی دانش‌بنیان ایجاد می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در این پیام آمده است؛ توسعه، استقلال و اقتدار کشور در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی مرهون مجاهدت کشاورزان، روستاییان و عشایر و تلاش کارشناسان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی در خدمت‌رسانی مطلوب برای ایفای وظیفه خطیر راهبری بخش کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حفظ امنیت کشاورزی غذایی کشور در سطح مطلوب با وجود فشار تغییرات اقلیمی نامساعد، محدودیت منابع پایه و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه، مستلزم مجاهدتی عظیم برای گسترش نوآوری از طریق ارتقای دانش، بینش، مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

,

بی‌شک توسعه کشاورزی دانش‌بنیان به‌منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با رویکردی جامع و پایدار متضمن حفاظت و صیانت از منابع پایه آب و خاک، امنیت غذایی پایدار کشور را در پی خواهد داشت. بسط دانش و نوآوری در عرصه‌های کشاورزی رسالت سترگی است که به یاری خدای متعال و تلاش مروجان، محققان، متخصصان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی همبسته با بهره‌گیری از دانش و تجارب ارزشمند خبرگان بخش کشاورزی و با استفاده حداکثری از ظرفیت کنشگران موثر نظام نوآوری کشاورزی در مسیر دستیابی به سطح مطلوب اقتدارغذایی دست یافتنی است.

,

تلاش و کوشش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای راه‌اندازی «کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی» در تعامل سازنده با معاونت‌ها و سازمان‌های اجرایی وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، به‌منظور برپایی نهضتی جهادی برای ترویج دانش و نوآوری در سطح عرصه‌های کشاورزی اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است. از زحمات و تلاش‌های عوامل و دست‌اندرکاران این برنامه به‌خصوص مروجان، محققان، متخصصان و کارشناسان خدوم وزارت و همچنین کشاورزان خبره و واحدهای خدمت‌رسان غیردولتی فعال در حوزه مشاور فنی، برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی در مسیر اعتلای میهن اسلامی سپاسگزاری می‌نمایم. سربلند و پیروز باشید.

انتهای پیام/

,
,
]
وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی، برپایی نهضتی جهادی برای ترویج دانش و نوآوری در عرصه‌های کشاورزی را اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر دانست.