برگزاری نمایشگاه خوشنویسی حلقه انس در تبریز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مجتبی کرمانی ظهر امروز در حاشیه رونمایی از پوستر نمایشگاه حلقه انس و در جمع خبرنگاران گفت: هنر خوشنویسی در تبریز ۱۵ قرن سابقه داشته و خط از هنرهای اصیل این کهن شهر به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مسئول گروه کاتبان قرآن حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه خط به عنوان اساس اندیشه و تفکر و فرهنگ مظلوم واقع شده است افزود: تبریز و آذربایجان از دیرباز مهد خوشنویسی به خصوص نستعلیق و ثلث و نسخ بوده و این نمایشگاه نیز با هدف احیای جایگاه این خطه در حوزه خط برگزار می شود.

,

کرمانی با اشاره به مهجوریت جایگاه تبریز در خوشنویسی ایران و جهان اسلام اظهار داشت: نام اساتیدی مانند میرعلی تبریزی مبدع خط نستعلیق و علیرضا عباسی از بزرگان خوشنویسی در تاریخ جهان اسلام می درخشد.

,

وی با اشاره به این ضرب المثل که “الخط نصف العلم” گفت: هنر خوشنویسی با ادبیات و شعر و معماری و قرآن و کتیبه های مذهبی عجین شده است.

,

کرمانی در ادامه با بیان اینکه نام علیرضا عباسی به عنوان یکی از اساتید بنام خوشنویسی تبریز در عصر صفوی، ناشناخته مانده است تصریح کرد: یادگار این هنرمند بزرگ به عنوان یکی از بزرگان مکتب هنری تبریز ، در آثار تاریخی اصفهان تا مرقد مطهر امام هشتم(ع) خودنمایی می کند.

,

به گفته وی، این نمایشگاه با هدف احیای نام و جایگاه این هنرمند کمترشناخته شده در تاریخ خوشنویسی ایران برگزار می شود.

,

گفتنی است؛ نمایشگاه خوشنویسی حلقه انس روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۷ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز افتتاح می شود.

,

انتهای پیام/

]
به همت گروه خوشنویسان حلقه انس، نمایشگاه خوشنویسی به یاد علیرضا عباسی، خوشنویس بنام دوره صفویه در تبریز برگزار می‌شود.