حمایت جدی شبکه بانکی از تولیدات صادرات محور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صالح آبادی، روز پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت، شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور به منظور توسعه صادرات و اشتغال‌آفرینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح برای جراحی اقتصاد کشور، اجتناب‌ناپذیر بود، اظهار داشت: تبیین این اقدام مهم دولت در راستای مقابله با قاچاق کالا برای مردم لازم و ضروری است.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در زمان کنونی حضور جدی شبکه بانکی در صحنه اقتصادی استان‌ها بیشتر شده است و بانک مرکزی این رویه را با شدت و جدیت دنبال می‌کند.
,
 
,
صالح آبادی، با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام بانکی کشور، ادامه داد: این طرح شامل اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها و اصلاح رابطه بانک‌ها با مشتریان است و بانک مرکزی اصلاح این روابط را به طور جدی پیگیری می‌کند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با انتقاد از سهم ناچیز استان از درآمدهای مالیاتی برخی شرکت‌های خصوصی مستقر در استان، خواستار افزایش حدود و اختیارات بانک‌های استانی شد.
,
 
,
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، افزود: صندوق‌های بانک‌ها، منابع استانی را جذب می‌کنند ولی در اختیار مرکز قرار می‌دهند و این موضوع باعث کاهش منابع استانی و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک‌ها شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه بانکداری اسلامی در نظام جمهوری اسلامی نیز از دغدغه‌های مردم و تولید کنندگان است، اظهار داشت: در این راستا تشکیل شورای فقهی گام مهمی در تحقق این مهم است.
,
 
,
حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به طرح دولت در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، ادامه داد: باید دست به دست هم داد تا از این گردنه نیز عبور کرد و اگر مردم در این زمینه به خوبی توجیه شوند و مضرات قاچاق کالا و ارز ترجیحی برای آنها تبیین شود به طور قطع متوجه خواهند شد که این جراحی اقتصادی به نفع آنان بوده و با جلوگیری از قاچاق کالا رونق تولید در صحنه کشور روی خواهد داد.
]
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ضرورت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و هدایت صحیح اعتبارات بانکی به بخش تولید، گفت: حمایت جدی شبکه بانکی از تولید صادرات محور اولویت است.