بی توجهی دستگاه های اجرایی کوچ اجباری شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی را رقم می زند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، نخستین نشست قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین امروز به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه ها برگزار شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

احمد لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند در این نشست با بیان اینکه نامگذاری سال شعار امسال رسالت جامعه دانشگاهی و پژوهشگران را سنگین کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانشگاهی و دانش بنیان در این دانشگاه فعال است که در حوزه های مختلف و متناسب با تخصص خود فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در دانشگاه بیرجند به گفتمان علم گرایی و تأکید بر امید و جوان گرایی براساس بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: اکنون ۲۰ پایان نامه مشترک و ۴۵ طرح پرژوهشی با کشورهای مختلف در دانشگاه بیرجند داریم لذا  درخواست می شود نقش این دانشگاه و ۳۵۱ عضو هیات علمی آن نادیده گرفته نشود و طرف مشورت در این قرارگاه قرار گیرد چرا که هر تلاشی که بر بنیاد علم نباید راه به جایی نمی برد.

,

لامعی با انتقاد از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگی، ادامه داد: دانشگاه بیرجند آمادگی دارد در حوزه آب، مهارت آموزی و کارآفرینی و معدن در خدمت باشد و به رسالت خود در این حوزه جامعه عمل بپوشاند.

,

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های حوزه کشاورزی استان مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه بیرجند و آزاد اسلامی در قالب تفاهم نامه اقداماتی خوبی با هدف ایجاد زیرساخت مورد نیاز در حال انجام است.

,

وی از پرداخت هزینه حضور شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی برای شرکت در نمایشگاه تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر  ۹ گروه پژوهشی برای رفع نیازهای پژوهشی در عرصه‌های مختلف تشکیل شده است.

,

جعفری با بیان اینکه چهار ابر پروژه تعریف کردیم تا با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری اجرایی شوند، گفت: همچنین فرآوری پشم گوسفند با همکاری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

,

مصطفی بهی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه استارتاپی فعالیت می‌کنند که در کشور نیز می‌درخشند، ادامه داد: خراسان جنوبی با توجه به وسعت و تراکم پایینی که دارد از نظر زیرساخت ها در جایگاه ۲۱ کشور و در بحث فناوری در جایگاه ۲۶ و از نظر ظرفیت‌های فکری و سواد عمومی نیروی انسانی هم در جایگاه ۱۰ کشور قرار دارد.

,

وی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور به طور مستقیم از ظرفیت زیر ساخت‌های آی سی تی استفاده می‌کنند و توجه خاصی باید به ظرفیت‌های شرکت‌های بومی خراسان جنوبی در این خصوص شود.

,

بهی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور خراسان جنوبی به دلیل نادیده گرفته شدن و بی توجهی مسئولان دستگاه های اجرایی چاره‌ای جز کوچ و مهاجرت به استان‌های دیگر را ندارند.

,

محمد بهروزی فر، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم با اشاره به برخی از مشکلات شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: در تأمین مالی و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مشکل داریم.

,

وی بیان کرد: اطلس سرمایه گذاری استان در مراحل اولیه باقی مانده است و بلوغ آن نیازمند تخصیص اعتبارات و هماهنگی هایی است تا بر اساس این اطلس بتوانیم مجوز های سرمایه گذاری بدون نام در استان صادر کنیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز گفت: گردشگری به عنوان صنعت پاک توسعه، دومین صنعت درآمدزای ناخالص جهان و سومین صنعت درآمدزای خالص محسوب می‌شود.

,

هادی شاهوردی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم داریم ابتدا راهبردها را مشخص و بر آن تمرکز کرده و در این خصوص از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.

,

وی بیان کرد: سال‌های گذشته با ضعف تولید محتوا در استان مواجه بودیم لذا تلاش داریم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به اهداف پیش‌بینی شده در استان برسیم.

,

انتهای پیام/

]
شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور خراسان جنوبی به دلیل نادیده گرفته شدن و بی توجهی مسئولان دستگاه های اجرایی چاره‌ای جز کوچ و مهاجرت به استان‌های دیگر را ندارند.