دولت سیزدهم تحقق ۳.۵ درصدی رشد اقتصادی از محل بهره‌وری را هدفگذاری کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; میرسامان پیشوایی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری و شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی 8 درصدی برای سال جاری اظهار داشت: هدف مهم برای دولت سیزدهم، تحقق رشد 3.5 درصدی از محل بهره‌وری است چرا که 3.5 درصد از رشد اقتصادی باید از این محل اتفاق بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم یا باید سرمایه بیشتری تزریق شود و یا اینکه بهترین استفاده از سرمایه‌های موجود صورت پذیرد.

,

پیشوایی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه مقرر بود که 2.8 درصد رشد از محل بهره‌وری محقق شود اما متاسفانه آمار رشد بهره‌وری طی 10 سال گذشته منفی یک (1-) بوده و عقب‌گرد هستیم.

,

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه رشد بهره‌وری طی 2 سال گذشته مثبت بوده است، گفت: این میزان در سال گذشته 2.9 درصد بود که عدد خوبی به نظر می‌آید اما اگر 2 سال آینده نیز رشد بالای 3 درصد در بهره‌وری را تجربه کنیم، تازه به میزان سال 1390 می‌رسیم.

,

وی با بیان اینکه حذف بند «و» تبصره 18 قانون بودجه در سال جاری دستگاه‌ها را موظف به استقرار چرخه بهره‌وری و برنامه‌ریزی، اجرا و معرفی شاخص‌ها کرده است، اظهار داشت: از کمیت بهره‌وری استان‌ها به‌صورت فصلی گزارش‌گیری خواهد شد که این گزارشات به هیات دولت منعکس می‌شود.

,

پیشوایی با بیان اینکه امسال آموزش و توانمندسازی در حوزه بهره‌وری را در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: در صورتی که استان زنجان آمادگی داشته باشد، می‌توانیم آموزش را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زنجان برگزار کنیم و سایر استان‌های غرب کشور نیز برای آموزش به این استان اعزام شوند.

,

وی افزود: اگر بهره‌وری را به جبران خدمات، تخصیص بودجه و ارتقا و انتصاب مدیران، متصل کنیم در این صورت به امر عملی منجر می‌شود.

,

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: انتظار این بود که تمام استان‌ها تا پایان سال گذشته به برنامه‌های بهره‌وری دست یابند که تمام استان‌ها از برنامه ششم عقب هستند.

,

وی افزود: زنجان، جزء 3 استان موفق در عملکرد موجود در بین استان‌ها است هر چند از عملکرد مطلوب فاصله دارد.

,

پیشوایی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بهره‌وری اظهار داشت: یکی از برنامه‌های امسال در سطح ملی، جریان‌سازی نوآور و بهره‌ور است و در هر استانی که به نوآوری و رقابت بتوانیم دامن بزنیم، بهره‌وری خودبه‌خود افزایش می‌یابد.

,

وی با بیان اینکه حوزه‌های حمل‌ونقل، کشاورزی و انرژی برای جریان‌سازی نوآور و بهره‌ور انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: یکی از پیش‌رویدادهای این رویداد ملی را در صورت اعلام آمادگی می‌توانیم در استان زنجان اجرا کنیم.

,

*‌ سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران از 10 خرداد برای عموم مردم قابل دسترس می‌شود

, *‌ سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران از 10 خرداد برای عموم مردم قابل دسترس می‌شود, *‌ سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران از 10 خرداد برای عموم مردم قابل دسترس می‌شود,

محمدرضا عطاردی، رئیس مرکز هوشمندسازی نظام اداری و امنیت فضای مجازی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه گفت: یکی از دغدغه‌های نظام اداری، تعدد سامانه‌ها است و سازمان اداری و استخدامی 8 سامانه دارد.

,

وی با بیان اینکه تلاش بر این بود که این سامانه‌ها به همدیگر مرتبط شوند، اظهار داشت: بخشی از این کار انجام شده و بقیه نیز در گام دوم انجام خواهد شد.

,

عطاردی با بیان اینکه گام اصلی که باید اتفاق بیفتد، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها است که ورود و ثبت اطلاعات یک بار از مبدا باشد که باید به این سمت حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه، مغفول مانده است که دستگاه‌ها موظف بودند آمار و اطلاعات حقوق و مزایای مدیران را ثبت کنند که 5 سال است این اتفاق نیفتاده است.

,

رئیس مرکز هوشمندسازی نظام اداری و امنیت فضای مجازی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سامانه‌ای طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرایی شد که آمار و اطلاعات حقوق و مزایای مدیران و نیروهای استانی در آن ثبت و به نمایش گذاشته می‌شود.

,

وی با بیان اینکه ما فقط نمایش‌دهنده هستیم و آمار را از دستگاه‌ها می‌گیریم، اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها هنوز این اطلاعات را نداده‌اند اما اطلاعات سامانه مذکور از 10 خرداد برای تمام مردم قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود و در صورت ناقص بودن اطلاعات، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

,

عطاردی با بیان اینکه طبق دستور رئیس‌جمهوری، کد ملی مراجعان در هنگام ورود به تمام دستگاه‌ها دریافت و ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: با این اقدام، مراجعان هر یک از خدمت‌ها مشخص می‌شود و گزارش آن به سطوح مختلف ارائه می‌شود ضمن اینکه رضایت‌سنجی هم صورت می‌گیرد تا مردم نسبت به کیفیت خدمات دریاتفی، اعلام نظر کنند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: هدف مهم برای دولت سیزدهم، تحقق رشد ۳.۵ درصدی از محل بهره‌وری است چرا که ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی باید از این محل اتفاق بیفتد.