شهروندان به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس اظهار کرد: با توجه به هوای استان شهروندان به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: خانم های باردار، سالمندان، کودکان، افرادی که بیماری زمینه‌ای ای به ویژه بیماری قلبی، تنفسی و آسم دارند به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.

نوروزیان عنوان کرد: افرادی که بنا به ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل بوده در فضای باز به هیچ عنوان فعالیت بدنی و فیزیکی نداشته باشند و حتما از ماسک نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: در منازل درب و پنجره ها بسته باشد و در این روزها خوردن آب، میوه و سبزیجات تازه توصیه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اینکه چرا با این حجم آلودگی ادارات تعطیل نشدند ، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همواره عوارض آلودگی هوا و گرد و غبار را در جلسات مدیریت بحران عنوان کرده است ولی تصمیم گیری در خصوص تعطیلی ادارات و مدارس به عهده اعضای جلسه و با تجمیع شرایط میباشد و همچنین اعلام اداره هواشناسی مبنی بر پایداری گرد و غبار و آلودگی در استان میتواند موثر باشد .
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نوروزیان خاطر نشان کرد: قطعا نظر دانشگاه علوم پزشکی در صورت تداوم و شدت یافتن آلودگی و گرد و غبار و ایجاد شرایط اضطرار تعطیلی ادارات و یا کاهش زمان آن است.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس اظهار کرد: با توجه به هوای استان شهروندان به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.