رقابت ۱۱۱۱ اثر از ۲۸ استان کشور در جشنواره عکس رضوی به میزبانی خراسان شمالی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک از بجنورد، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر، نماد پیروزی عوامل معنوی بر همه اسباب و عوامل مادی است، اظهار داشت: با قائده و فرمولی که امام خمینی (ره) در برابر ما قرار داده و شهیدان این فتح بزرگ را به ارمغان آوردند، خرمشهرهای آینده ای که در پیش است که شاهد فتح آنها خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی به رویکرد تحولی دولت سیزدهم که دولت مردمی است، اشاره کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم با اراده ملت شکل گرفت و این دولت دارای گفتمان و آرمان هایی برخواسته از آرمان های انقلاب اسلامی است.

,

صادقی با بیان اینکه گفتمان دولت سیزدهم بر چهار رکن استوار است، افزود: عدالت محوری، دانش بنیان بودن، خانواده بنیان بودن  و مردمی بودن از جمله این ارکان هستند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی را باید به سمت پایگاه های مردمی سوق دهیم تا از این طریق استعدادها را کشف و نخبگان و اصحاب تخصص را بیشتر از گذشته با پایگاه های مردمی پیوند بزنیم.

,

صادقی با بیان اینکه نخبگان سرمایه های ما در حوزه های مختلف هستند، تصریح کرد: این سرمایه باید سرمایه مولدی باشد که حرکت ایجاد کند و اگر شکل بگیرد به اقتصاد فرهنگ، هنر و رسانه کمک خواهد کر د.

,

وی به فعالیت های نماز اشاره و بیان داشت: همه فعالیت هایی که حول محور نماز انجام می شود بایستی در مساجد باشد چرا که پایگاه نماز مسجد است.

,

این مقام مسئول به وجود 400 کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان اشاره کرد و گفت: کانون مساجد شبکه ای عظیم، مهم و گسترده است که می بایست مسجد مدیریت جامعه را به عهده بگیرد.

,

صادقی از دانشگاه ها به عنوان محل جوشش جوانان و نزدیک به آینده مدیران کشور یاد کرد و گفت: می بایست استعدادها هنری و رسانه ای دانشگاه ها شناسایی و رویدادهای هنری در آنجا شکل بگیرد.

,

وی به نقش و جایگاه آموزش و پرورش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در آنجا اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باید در راستای کشف استعدادها و شناسایی نخبگان در کنار آموزش و پرورش قرار بگیریم و آن ها را به دانشگاه ها سوق دهیم.

,

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی، از میزبانی این استان در برگزاری جشنواره ملی عکس رضوی ابراز خرسندی کرد و افزود: بتوانیم با همکاری اصحاب رسانه و هنرمندان جشنواره ای در خور شان و جایگاه امام رضا(ع) برگزار کنیم.

,

صادقی  از  وصول یک هزار و 111 اثر توسط 36 هنرمند از  28 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ملی عکس رضوی خبر داد و گفت: مراحل داوری آثار توسط داوران مطرح کشور در چند بخش «حرفه ای»، «ویژه»، «جنبی» و «چند رسانه ای » به انجام رسیده است.

,

وی افزود: سومین جشنواره ملی عکس رضوی از هشتم خرداد ماه جاری با حضور داوران و هنرمندانی از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز و یازدهم همین ماه با معرفی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
تقی صادقی با اشاره به اینکه سومین جشنواره ملی عکس رضوی از هشتم خرداد ماه جاری با حضور داوران و هنرمندانی از سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می شود، گفت: این جشنواره، با استقبال خوبی از شرکت کنندگان با ارسال یک هزار و ۱۱۱ اثر از ۲۸ استان کشور به مرحله داوری رسیده است.