طرح خرده فروشی در مرزهای خراسان جنوبی به زودی آغاز می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد اشرفی شب گذشته در شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار کرد: به زودی با دستور رئیس جمهور یکی از بهترین مصوبات در خراسان جنوبی و دیگر استان های هم مرز با افغانستان اجرایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرای این مصوبه در بحث مبادلات مرزی، مرزنشینان می توانند به صورت هفتگی تا سقف ۴۰۰ دلار، اقدام به خرده فروشی در مرز کنند.

,

به گفته وی؛ این کار سبب تحول بسیار بزرگی می شود، چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: با همکاری همه مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید تحول بزرگی در حوزه مبادلات مرزی انجام شود که این کار با ذهنیت های دولت های گذشته امکان پذیر نمی باشد.

,

اشرفی با ذکر این نکته که مرزنشینان باید از درآمد حاصل از مبادلات مرزی با افغانستان، به خوبی بهره مند شوند، تصریح کرد: برای این که مرزنشینان از نظر مالی شرایط بهتری در مرز داشته باشند، موضوع خرده فروشی در مرز مطرح شده است.

,

به گفته وی؛ به این منظور، تعاونی مرزنشینان درح در حال ایجاد سایتی است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در بازارچه ماهیرود در حال انجام است نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری می باشد که مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

,

اشرفی با اشاره به اینکه نصب این دستگاه، کمک بسیار بزرگی برای جا به جایی بار خواهد بود، گفت: وجود دستگاه ایکس ری، در طولانی نشدن صف کامیون ها بهنگام ورود و خروج تجار و بارها تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

,

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران در همسایگی ولایت فراه افغانستان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آغاز طرح خرده فروشی در مرزهای استان در آینده نزدیک خبر داد.