دوران بزن دررو تمام شده؛ بزنید می‌خورید/ توقیف نفتکش های یونان اقتدار دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یونان ۲۶ فروردین ماه سال جاری یک نفتکش روسی (پگاس که بعدها به لانا تغییر نام داد) حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف شده دریانوردی با پرچم کشورمان حرکت می‌کرد، در آب‌های ساحلی خود توقیف کرد و براساس آخرین گزارش‌ها محموله نفتی این کشتی را برای انتقال به آمریکا به یک نفتکش آمریکایی تحویل داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, ،,

از سوی دیگر، جمعه شب ششم خرداد ماه نیز روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند.

,

رهبر معظم انقلاب در این واکنش فرمودند؛ نفت ایران را در سواحل یونان می‌دزدند و بعد از آن دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی جبران می‌کنند و کشتی نفتی دشمن را ضبط می‌کنند اما آن‌ها ایران را متهم به دزدی می‌کنند. چه کسی دزد است؟ شما نفت ما را دزدیدید. ما از شما پس گرفتیم و پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست.

,

اما سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن در صفحه توئیتر این سفارتخانه با اشاره به لغو حکم دادگاه اولیه برای مصادره نفت متعلق به ایران از سوی دادگاه تجدیدنظر یونان اعلام کرد: در پی پیگیری‌های فشرده، دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد.

,

این سفارتخانه تصریح کرد: ‏تا اطمینان از اجرای کامل حکم، موضوع در دستورکار رایزنی‌های فشرده دو کشور باقی می‌ماند. ‏پاسداشت حقوق ملت ایران، خط قرمز ماست.

,

, ,

توقیف نفتکش های یونان اقتدار دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند

, توقیف نفتکش های یونان اقتدار دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند,

ماموستا راستی یکی از عالمان برجسته اهل سنت توقیف نفتکش های یونان را اثبات اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی، بار دیگر ایران اسلامی اقتدار دریایی خود را اثبات کرد.

,

ماموستا  محمد امین راستی عالم اهل سنت در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: نصح صریح قرآن  در این باره فرموده است که انتقام و مقابله به مثل عزت و کرامت و اقتدار اسلام را نشان میدهد.

,

وی گفت: انتقام خون شهیدان این آب و خاک از دشمنان کاری بس شایسته و مقتدرانه است .

,

ماموستا راستی بیان داشت: کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد در انتقام شهید خدایی کاری بس نیکو و شایسته بود و دشمن باید بداند دوره بزن در رو تمام شده است و این انقلاب پاسخ خون به ناحق ریخته ی شهیدانش را به هر شکل ممکنی خواهد گرفت.

,

وی در ادامه در رابطه با لغو توقیف کشتی ایران در یونان بعد از انتقام دلاوران سپاه در توقیف دو کشتی یونانی افزود: دشمنان اسلام وقتی عزت و اقتدار ایران اسلامی را می‌بینند بی کار نمی‌نشینند چرا که عزت و پیشرفت این انقلاب به مانند خاری در چشم آنان است به همین دلیل به هر شکلی میخواهند به این انقلاب صدمه وارد کنند که توقیف کشتی های  نفتی در یونان یکی از آنها است .

,

وی در ادامه عنوان داشت: دشمنان این نظام در برابر  این انقلاب  و این همه توانمندی زبون شده و در رابطه با توقیف کشتی های نفت کش  سپاه پاسداران این انقلاب یک بار دیگر با عزت توانست در کمال قدرت کشتی های خود را رفع توقیف کند.

,

ماموستا راستی با اشاره به حمله آمریکایی‌ها به کشتی نفتکش گفت: آمریکایی‌ها قصد توقیف کشتی نفت کش ایرانی ها را داشتند که با درایت نیروی دریایی سپاه پاسداران به هدف خود نرسیدند و این نشان دهنده اقتدار و غیرت ایرانی است.

,

 این ماموستای برجسته اهل سنت به پیام های این اتفاق اشاره کرد و افزود: دشمن بداند ایران اسلامی به هیچ کشوری باج نخواهد داد، چرا که اقتدار دریایی ایران در جهان که زبانزد خاص و عام است.

,

وی گفت:  دشمنان ایران بدانند که ما برای حفظ امنیت و منافع خود در حال و آینده، دشمن را پشیمان و پیروزی همه جانبه را رقم خواهیم زد.

,

, ,

توقیف نفتکش یونانی؛ پیام حفظ منافع جمهوری اسلامی برای استکبار جهانی است 

, توقیف نفتکش یونانی؛ پیام حفظ منافع جمهوری اسلامی برای استکبار جهانی است ,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حدود چهل روز قبل نفتکش جمهوری اسلامی ایران با محموله‌ی ۷۰۰ هزار بشکه نفتی، با تحریک آمریکا در کشور یونان توقیف شده است و بعد از این اتفاق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توقیف نفت‌کش‌های یونانی درس خوبی به استکبار جهانی داده است و توقیف کشتی های یونان پیامی بود برای استکبار جهانی که هر وقت منافع ما در خطر بیفتد، منافع آنها نیز ناامن خواهد شد.

,

 جعفر منتشلو در گفتگو با خبرنگار کردتودی در خصوص توقیف نفتکش یونانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت ابتدا به صورت تهاجمی اقدام به عملیات نموده است بلکه اقدامات ما همیشه در پاسخ به شیطنت‌های طرف مقابل بوده است اما آنچنان اقتدار آمیز بوده که توانسته موازنه وحشت در خلیج فارس و آبهای منطقه ای و بین المللی را به نفع ایران تغییر دهد.

,

 وی گفت: در توقیف نفتکش یونانی این پیام راهبردی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که در صورت تعرض به محموله‌های نفتی خود چند برابر معمول دست به تنبیه متجاوز خواهد زد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: کشورهای دیگر بدانند که جمهوری اسلامی ایران از حقوق عامه ملت خود کوتاه نخواهد آمد و اگر اقدامی را با تکیه بر حمایت کشورهای استعمارگری همچون آمریکا انجام دهند بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله خواهد کرد و از ارباب آمریکایی آنهاهم هیچ غلطی ساخته نیست.

,

 وی گفت : امید است این اقدام مایه عبرت یونان و کشورهای کوچکی همانند آن باشد و این مهم عزت و اقتدار کشور را در عرصه دریایی نشان داد و به دشمن درس عبرتی داد تا دیگر دست به چنین اقداماتی نزند.  

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد : شهادت شهید صیاد خدایی و عروج این مدافع سرافراز حرم برای هر ایرانی دلداده و دغدغه‌مندی به این آب‌وخاک سخت است هرچند به‌صورت رسمی رژیم صهیونیستی این ترور را به گردن نگرفت، ولی به علت ماهیت این رژیم و سابقه پلیدش، بلافاصله انگشت اتهام به سمت آن می‌رود.

,

 اولین دریچه‌ای که می‌توان این ترور را تحلیل نمود، تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد موازنه وحشت است برخلاف برخی ادعاهای نیروهای غرب‌گرای داخلی و معاندین خارج از کشور، این ترور حاصل ضعف امنیتی در کشور نیست، بلکه توانمندی ایران در عرصه منطقه‌ای مانند سوریه، دست برتر ایران در منازعات با صهیونیست‌ها مانند جنگ نفت‌کش‌ها و شناورها در چند سال اخیر، خیزش فلسطینی‌ها علیه این رژیم و ... باعث برهم خوردن موازنه وحشت به نفع گفتمان مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی شده است و امروز رژیم مستأصل صهیونیستی به دنبال تغییر این معادله است.

,

, ,

رژیم منحوس صهیونیستی به سخت ترین لحظات انحطاط خود رسیده است

, رژیم منحوس صهیونیستی به سخت ترین لحظات انحطاط خود رسیده است,

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم جعلی همواره با خطر فروپاشی و زوال مواجه بوده است. چرا که این رژیم طبیعی نبوده و به‌صورت مصنوعی با غصب سرزمین فلسطین شکل گرفته است. 

,

وی افزود: در سال‌های اخیر مقامات صهیونیستی بارها به خطر فروپاشی این رژیم اذعان کرده‌اند. اما اکنون نوبت به نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسیده که به‌صورت آشکارا از فروپاشی سخن بگوید.

,

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به شهرک‌نشینیان گفت: «اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته و شاهد شرایطی بی‌سابقه است که به فروپاشی نزدیک‌ می‌شود و با یک دوراهی تاریخی مواجه است.» 

,

وی تصریح کرد: نفتالی بنت اضافه کرد: «پیشتر، کشور(رژیم جعلی) ما دو بار به‌علت جنگ‌های داخلی اول زمانی که عمر آن ۸۰ سال بود، تجزیه شد و [در جنگ داخلی] دوم زمانی که این سرزمین ۷۷‌ ساله بود، از هم پاشید. ما اکنون در دوره سوم به سر می‌بریم و به دهه هشتم نزدیک می‌شویم. همه ما در برابر یک آزمون واقعی قرار داریم. آیا می‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم؟»

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: که این رژیم به یکی از سخت‌ترین لحظه‌های انحطاط خود رسیده است.

,

وی عنوان کرد: هر دو کشتی توقیف‌ شده یونانی توسط دلاورمردان سپاه ، ظرفیتی مجموعاً حدود ۳۰۰ هزار تن، معادل ۱/۸ میلیون بشکه نفت یا دیگر فرآورده‌های نفتی را دارند که اکنون این مقدار از محصول در اختیار ایران است. 

,

وی بیان داشت: یونانی‌ها قبلاً ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران را توقیف کردند و حالا باید متوجه بشوند که سه برابر آن، اکنون در اختیار ایران قرار گرفته است. 

,

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: متاسفانه آنچه که دنیا شاهد این اتفاقات هست آن عبرت نگرفتن مستکبرین هست ملاحظه کنید : یونان و عبرت‌هایی که نمی‌آموزد!

,

وی اضافه کرد: یونان درحالی نفتکش ایرانی را توقیف کرد که تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس را از یاد برده بود که تبعات سنگینی برای لندن به همراه داشت. در تیرماه ۱۳۹۸، زمانی که انگلیس نفتکش ایرانی گریس 1، را در جبل‌الطارق توقیف کرد و مقامات ایرانی خواستار رفع توقیف آن شدند مقامات لندن در برابر آن مقاومت کردند و در نهایت راهی جز اقدام تنبیهی برای ایران نگذاشتند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
مقام معظم رهبری چه با اقتدار فرمودند که " دوران بزن دررو تمام شده؛ بزنید می‌خورید " و حال با ضربه ایران و با اقتدار دریایی سپاه پاسداران توفقیف نفتکش ها آزاد شد.