۱۰۰۰ اشتغال جدید در پروژه قطار شهری کرمانشاه تا پایان سال جاری ایجاد می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: طول پروژه خط یک قطار شهری کرمانشاه ۱۳ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است و دپو در وسط خط واقع در پشت پارک شاهد و با اتصال آنتن دپو به طول ۸۰۰ متر احداث می شود.

وی افزود: مسیر پروژه قطار شهری کرمانشاه در پنج کیلومتر ابتدایی به صورت روگذر و در ادامه از سه راه ۲۲ بهمن تا انتهای مسیر به طول  ۵.۹ کیلومتر به صورت زیرگذر و تونل درنظر گرفته شده است.

غلامرضایی با بیان اینکه در افق طرح ۱۴۱۰، ۲۰ رام قطار برای پروژه قطار شهری کرمانشاه درنظر گرفته شده، تصریح کرد: شاخص تعداد سفر در هر ساعت و در هر جهت در افق طرح مذکور ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: ظرفیت جابه جایی هر رام قطار در پروژه قطار شهری کرمانشاه حدود ۸۰۰ نفر شامل چهار واگن ۲۰۰ نفری بر اساس استانداردAW3 است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه گفت: در بخش زیرگذر پروژه قطار شهری کرمانشاه بیشترین عمق تمام شده تونل تا سطح زمین حدود ۳۸ متر و عمق نرمال حدود ۲۸ متر خواهد بود.

غلامرضایی با برشمردن چگونگی پیدایش پروژه قطار شهری و مصوبات آن، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه رسما در سال ۹۰ آغاز شد و تکمیل آن به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون در پروژه قطار شهری کرمانشاه، ۳۷۱ متر حفاری شمع، ۱۳۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی و حدود ۱۴۸ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

غلامرضایی تصریح کرد: در پروژه قطار شهری کرمانشاه برای ۶۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده که ۳۰۰ مورد به صورت مستقیم و مابقی غیرمستقیم بوده است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه گفت: درصدد هستیم تا پایان سال جاری با جذب پیمانکاران جدید، یک هزار اشتغالزایی جدید از طریق پروژه قطار شهری کرمانشاه ایجاد شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
مهدی غلامرضایی گفت: درصدد هستیم تا پایان سال جاری با جذب پیمانکاران جدید، یک هزار اشتغالزایی جدید از طریق پروژه قطار شهری کرمانشاه ایجاد شود.