بازپخش مستندی درباره «یگانه مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کونیکو یامامورا مادر ژاپنی شهید محمد بابایی در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد. وی در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید. یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که در سن ۱۸ سالگی عازم جبهه‌های نبرد گردید و به شهادت رسید.  خانم بابایی بعد از شهادت فرزندش تا کنون در فعالیتهای خیرخواهانه و صلح طلبانه بسیاری فعالیت مستمر داشت. زلزله بم، فعالیت هایی علیه سلاح های شیمیایی و پیگیری امور مربوط به جانبازان شیمیایی از این دسته فعالیتهای او هستند.
برنامه مادرانه برنامه ای گفتگو محور با محوریت مادران معظم شهدا به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد و در گروه تلویزیونی شاهد است که با همت گروه اجتماعی شبکه پنج سیما امشب ساعت ۲۱:۲۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

,
,

انتهای پیام/

]
همزمان با ایام بیماری «یگانه مادر ژاپنی یکی از شهدای دفاع مقدس» و بستری شدن وی در بیمارستان، مستند مادرانگی این بانوی صبور و فداکار امشب ساعت ۲۱:۲۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.