اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور به حوزه کشاورزی خراسان‌جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی جعفری عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۱۰۹ پروژه بخش کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بهره بردار رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها، هشت هزار و ۳۲۰ نفر است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت شغل برای سه هزار و ۴۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای هزار و ۵۸ نفر می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان ۲۱.۶ درصد و سهم ارزش افزوده این بخش نسبت به کل بخش های اقتصادی استان ۲۹ درصد است، گفت: مساحت کلی اراضی زراعی و باغی خراسان جنوبی ۱۷۸ هزار و ۳۹۹ هکتار و میزان تولیدات نیز یک هزار و ۴۴ تن است.

,

جعفری میزان آب قابل برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان را ۷۸۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی مقام اول کشور را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و مقام اول را در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ کسب کرده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکنون ۴۰ جلسه قرارگاه امنیت غذایی و ۲۸۵ کمیته تخصصی با ۲۱۲ مصوبه برگزار شده که در حال پیگیری و اجراست.

,

وی از توزیع ۲ هزار تن اقلام تنظیم بازار در این مدت خبر داد و گفت: همچنین تعداد چهار هزار و ۵۰۶ دامدار و مرغدار به مبلغ ۷۲۸ میلیارد تومان به بانک برای اخذ تسهیلات حمایتی معرفی شدند.

,

جعفری با بیان اینکه در مجموع هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است، افزود: پروژه هایی که از ابتدای امسال تاکنون داشته ایم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ برابر افزایش اعتبارت داشته که همه در سفر رئیس جمهوری بوده است.

,

به گفته وی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تکمیل ۱۳۸ باب استخر ذخیره آب با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و مرمت ۱۲۹ رشته قنات به طول ۴۰ کیلومتر و با اعتبار بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان تاکنون انجام شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت های مجتمع های دامپروری و هاب شتر در دستور کار است، عنوان کرد: اجرای کشاورزی قراردادی و تکمیل زنجیره تولید، توسعه کشت های کم آبر و اصلاح الگوی کشت، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، حمایت از طرح های پژوهشی و کشاورزی دانش محور، تنظیم بازار ممحصولات کشاورزی و پیگیری جذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان از اقدامات در دست اجرا است.

,

جعفری با بیان اینکه خرید مرغ و تخم مرغ مازاد تولیدکنندگان در حال انجام است، افزود: خرید قراردادی دام اجرایی شده و مجوز صادرات مرغ و تخم مرغ و شیر به خارج کشور با حذف تعرفه گمرکی صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مجموع هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافته است.