تنها مشکل آلودگی هوای زنجان ریزگردها است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص دلیل وقوع ریزگردها و آلودگی هوای زنجان اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله دخالت‌های انسانی در محیط زیست، برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی، بیابان‌زایی، تغییر کاربری اراضی، نابودی جنگل‌ها، تخریب مراتع، چَرای بی‌رویه دام‌ها و عوامل منطقه‌ای در ریزگردها دخیل هستند و دست به دست هم می‌دهند تا در آلودگی هوا با مشکل مواجه شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در زنجان با نوع آلودگی‌هایی که در کلانشهرها وجود دارد مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: تنها مشکل آلودگی هوا در زنجان ریزگردها هستند که دلیل آن نیز عامل فرامنطقه‌ای است.

,

محمدی با بیان اینکه اندازه‌گیری سایر ایستگاه‌ها از جمله گازهای SO2 و... نشان می‌دهد که آلودگی‌های اخیر هوا در زنجان فقط ناشی از ذرات ریزگردها بوده است، افزود: هوای زنجان در روزهای عادی یا پاک است و یا قابل قبول مگر اینکه ریزگردها وارد زنجان شوند.

,

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به شاخص آلودگی هوای زنجان در سال گذشته گفت: در سال گذشته 152 روز هوای پاک، 188 روز قابل قبول، 12 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 6 روز ناسالم برای همه گروه‌ها و 2 روز هم خطرناک بوده که شاخص آلودگی در وضعیت خطرناک از 300 به بالا رفته است.

,

وی با اشاره به شاخص آلودگی هوای استان در 2 ماهه اول سال جاری افزود: طی مدت مذکور نیز 6 روز هوای پاک، 46 روز قابل قبول، 3 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 4 روز ناسالم برای همه گروه‌ها و یک روز نیز وضعیت خطرناک در زنجان داشتیم که مدارس و ادارات تعطیل شدند.

,

محمدی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع‌رسانی کامل در زمینه آلودگی هوا انجام می‌دهد و کارگروه اضطرار آلودگی هوا در مواقع مورد نیاز تشکیل و تصمیمات لازم در این رابطه متخد می‌شود.

,

به گزارش موج رسا؛ محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز چندی پیش در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست در خصوص ریزگردها گفت: واقعیت این است که با توجه به منطقه‌ای که در آن هستیم و در اقلیم خشک زندگی می‌کنیم، ریزگردها با ما خواهد بود که دلایل مختلفی دارد اما باید بتوانیم ریزگردها را مدیریت کنیم.

,

وی افزود: ریزگردها فقط مختص فصل تابستان نیست و در سایر فصول نیز ممکن است وجود داشته باشند لذا آموزش و پرورش، آموزش مجازی را همواره به عنوان یک جایگزین باید داشته باشد.

,

یافتیان ابراز کرد: آلودگی‌های اخیر زنجان طبق داده‌های ایستگاه‌ها فقط بر اثر ریزگردها بوده و ناشی از سایر آلاینده‌ها نبوده است.

,

وی تصریح کرد: اصل موضوع ریزگردها را نمی‌توان حل کرد بلکه می‌توان آن را مدیریت کرد.

,

انتهای پیام/

]
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در زنجان با نوع آلودگی‌هایی که در کلانشهرها وجود دارد مواجه نیستیم، گفت: تنها مشکل آلودگی هوای زنجان ریزگردها هستند که دلیل آن نیز عامل فرامنطقه‌ای است.