دولت برای افزایش قیمت نان یارانه بدهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، محمدتقی‌ توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد اینکه چرا در مقابل افزایش 10 درصدی قیمت گندم، قیمت نان 30 درصد افزایش یافت، گفت: هر تولیدی دارای هزینه‌های مختلف است که این هزینه‌ها با افزایش تورم افزایش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تولید نان هم از این مقوله مستثنی نبوده و با افزایش نرخ تورم هزینه‌های تولید آن افزایش می‌یابد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در 30 ماه گذشته قیمت نان افزایش نیافته، اما نرخ خرید تضمینی گندم از 450 تومان به 1155 تومان افزایش یافته است، بیان داشت: افزایش هزینه‌ها به دلیل افزایش نرخ تورم بر نانوایی‌ها تحمیل شده که باید به طریقی جبران می‌شد.

,

توکلی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر برای مصرف‌کننده، دولت بخشی از افزایش هزینه‌ها را از طریق پرداخت یارانه به دامدار تأمین کرده است، گفت: در مورد نان هم می‌شد از این طریق عمل کرد و دولت افزایش هزینه نان برای مصرف‌کننده را از طریق پرداخت یارانه تأمین می‌کرد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: نرخ تورم موجب افزایش هزینه نان شده و اگر افزایش قیمت اعمال نمی‌شد، قطعا تولید‌کننده متضرر می‌شد.

,

نماینده دزفول در مورد میزان افزایش خرید گندم در سال زراعی جدید نسبت به سال قبل گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نرخ 1155 تومان تعیین شده برای خرید تضمینی گندم مناسب نیست و طبق قانون باید نرخ خرید تضمینی متناسب با افزایش تورم افزایش می‌یافت.

,

وی افزود: گندم یک محصول استراتژیک است و برای ایجاد انگیزه در تولید، نرخ خرید تضمینی آن باید متناسب با افزایش هزینه‌ها یعنی تا 1500 تومان افزایش می‌یافت.

,

انتهای پیام/ف

]
عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر برای مصرف‌کننده، بخشی از هزینه‌ها را از طریق پرداخت یارانه تأمین کرده، گفت: برای جبران بخشی از افزایش هزینه‌ها، دولت می‌توانست از طریق پرداخت یارانه عمل کند.