تامین اعتبار پروژه‌های ناتمام، مطالبه خراسان شمالی از سفر پیش روی رییس جمهور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با اشاره به اینکه از چند ماه قبل، به استان خراسان شمالی اعلام شده بود که رییس جمهور به استان سفر خواهد کرد، اظهار کرد: در همین راستا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با دستگاه های اجرایی استان برای بهره مندی از برکات سفر رییس جمهور به استان، نشست هایی را برای برنامه ریزی این سفر برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

پارسی پور در ادامه با اشاره به وجود یک هزار و 800 پروژه ناتمام احداثی-تکمیلی در خراسان شمالی که در حال حاضر به طور متوسط، پیشرفت فیزیکی آنان 50 درصد است، بیان کرد: با نشست های برگزار شده تصمیم بر این شد که تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های ناتمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد که رویکرد زیرساختی، اقتصادی و اثربخشی دارند را پیشنهاد دهیم و به دنبال اجرای پروژه جدید نباشیم.

,

وی گفت: در همین راستا، در سطح ملی، نشست ها با نهاد ریاست جمهوری، وزار و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شدند تا درخواست تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های پیشنهاد شده با نگاه بهره برداری یک تا سه ساله مورد بررسی، ارزیابی، اولویت بندی و جمع بندی قرار گیرند.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: پروژه های پیشنهاد شده، متمرکز بر بهره مندی شهرستان های خراسان شمالی از نتایج بهره برداری آنها بوده است.

,

وی عنوان کرد: سرانجام با نشست های برگزار شده با نهاد ریاست جمهوری، با وزرا و با سازمان برنامه و بودجه کشور پروژه های ناتمام معرفی شده، پس از انجام ارزیابی ها، اولویت بندی شدند تا در سفر پیش روی رییس جمهور به استان، تصویب و تامین اعتبار شوند.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: تامین منابع اعتباری پروژه های اولویت بندی شده، مشخص شده اند تا در فرآیند تخصیص اعتبار دچار مشکل نشوند.

,

پارسی پور همچنین در خاتمه یادآور شد: درباره اختصاص خط اعتباری بانکی به منظور ارائه تسهیلات به طرح های تولیدی و سرمایه گذاری در استان نیز تصمیم گیری ها انجام شده اند.

,

انتهای پیام/

]
پارسی پور گفت: در سفر پیش روی رییس جمهور به خراسان شمالی، تامین اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی که جمع بندی و اولویت بندی شده‌اند، به رییس جمهور به منظور تصویب آنها ارائه خواهند شد.