افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی با بیان اینکه در مدت مشابه سال زراعی گذشته دو میلیون و ۶۹۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خرید تضمینی شده بود اظهار داشت: تاکنون بابت خرید تضمینی گندم، مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول معادل ۷۵ درصد طلب کشاورزان به حساب‌شان واریز شده و مابقی پول آنان از طریق تامین نقدینگی پرداخت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اضافه کرد: از زمان برداشت تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن، گلستان ۶۷۱ هزار تن، فارس ۳۴۱ هزار تن و ایلام با ۱۶۷ هزار تن است.

,

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد؛ سال زراعی جاری ۶.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شود.

,

وی با اشاره به اینکه بخشی از تولید گندم کشور مربوط به بذر مصرفی و بخشی دیگر مربوط به نیاز صنایع غذایی است، تصریح کرد: مجموع نیاز گندم خوراکی کشور سالانه ۱۲ میلیون تن است که از این میزان ۱۰ میلیون تن برای مصرف نان و دو میلیون تن برای صنایع غذایی مرتبط با آرد و نان اختصاص می‌یابد.

,

سهرابی درباره وضعیت برداشت گندم در دیمزارهای کشور نیز گفت: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در بخش زیادی از دیمزارهای کشور به‌ویژه در استان‌های گرم همچون خوزستان، ایلام و بوشهر کشور با تنش خشکی در تولید محصولات مواجه بودیم.

,

سرپرست مجری طرح گندم ادامه داد: در استانی مانند فارس نیز به علت کاهش بارندگی و ذخایر آب، نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ هزار هکتار اراضی گندم غیرقابل برداشت شد.

,

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا اواخر شهریور ادامه دارد، اذعان داشت: در استان‌های گرم کشور مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برداشت گندم در حال اتمام است و در استان‌هایی همچون فارس، لرستان، گلستان و کرمانشاه عملیات برداشت در حال انجام است.

,

سهرابی افزود: برداشت گندم در استان‌های سرد مانند کردستان، زنجان و آذربایجان غربی و شرقی معمولاً از تیرماه آغاز می‌شود.

,

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از خرید تضمینی سه میلیون و ۴۷۰ هزار تن از این محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران از ابتدای فصل برداشت تاکنون خبر داد و گفت: این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از خرید تضمینی سه میلیون و ۴۷۰ هزار تن از این محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران از ابتدای فصل برداشت تاکنون خبر داد.