جای خالی مراکز درمان اعتیاد در مناطق روستایی خراسان جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدرضا حسنی مقدم در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی ۱۰۵ شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و ۱۸۰ ایثارگر مبارز با مواد مخدر در این استان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به سالروز مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال شعار این روز «پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری» است و این نشان می دهد که سازمان های بین المللی هم در خصوص مواد مخدر با چالش های بشری مواجه هستند.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری داشته بود، افزود: اما از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰ درصد کاهش کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم و امسال ۱۰ و نیم تُن مواد مخدر در استان کشف شده است.

,

حسنی مقدم بیان کرد: کشفیات به سمت خُرد شدن رفته است به این دلیل که قیمت آن افزایش یافته است و متاسفانه این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای جامعه می شود و کار مقابله با آن سخت تر خواهد شد.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر تحت درمان در این مراکز قرار دارند.

,

وی در خصوص اعتبارات گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سمت شورای هماهنگی برای بحث درمان به این مراکز پرداخت شده بود و نداشتن مراکز درمان در نقاط روستایی و نقاط شهری دور افتاده یکی از مهم ترین مشکلات است.

,

اجرای۳۰۰ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر

, اجرای۳۰۰ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر , اجرای۳۰۰ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر,

حسنی مقدم با بیان اینکه ۳۸ سمن با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی همکاری دارند، افزود: این سمن ها افراد بهبودیافته را به کار می گیرند و سهم کارفرمایی آنان را پرداخت می کنیم.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین مرکز درمانی در بخش درح راه اندازی شده است، افزود: در اولین روز کاری این مرکز ۲۲ نفر برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند و همه اقدامات فرهنگی و پیشگیری زیر نظر امام جمعه این شهرستان اجرا می شود.

,

وی در پایان با توجه به اینکه بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه طی هفته مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی اجرا می شود، بیان کرد: طی هفته مبارزه با مواد مخدر نشستی با سمن ها خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت خیرین در بحث های درمانی و پیشگیری استفاده کنیم و نمایشگاه های سیاری در سطح پارک ها و اماکن عمومی و محلات مختلف برپا خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
حسنی مقدم گفت: نداشتن مراکز درمان در نقاط روستایی و نقاط شهری دور افتاده یکی از مهم ترین مشکلات پیش رو است.