صدور پایان کار ساختمان‌ها، مشروط به «پیوست انتظامی» است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موضوع امنیت ساختمان‌ها و به خصوص ساختمان‌ها اماکن عمومی نظیر بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری و اداری، شرکت‌ها و ... در برابر اقدامات مجرمانه‌ای نظیر سرقت، جزو اولویت‌ها و دغدغه‌هایی است که بارها از سوی کارشناسان و مسئولان مختلف مورد توجه قرار گرفته است. این دغدغه تاجایی پیش رفت که پلیس اقدام به ارائه طرح پیوست انتظامی برای ساخت و سازها کرد تا بر اساس آن دریافت پایان کار منوط به تاییدیه انتظامی پلیس شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدتی قبل سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا نیز بر این موضوع تاکید کرده و گفته بود: « در حوزه ساختمان نیز شهرداری‌ها باید مکلف شوند  پروانه ساخت بگیرند و پیوست انتظامی و همچنین پایان کار داشته باشند.» همین موضوع بهانه‌ای شد تا آخرین وضعیت اجرای این طرح را از رییس پلیس پیشگیری فراجا پیگیری کنیم.
,
 
,
 
,
سردار مهدی معصوم بیگی درباره سرانجام الزامی شدن پیوست‌های انتظامی و حفاظتی برای صدور پایان کار ساختمان‌ها گفت:‌ برابر بند پ ماده ۱۰۸ قانون ششم توسعه، «کلیه شهرک‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و همچنین مراکز عمومی مکلفند پیوست‌های حفاظتی، انتظامی لازم برای ارتقاء امنیت و ایمنی این اماکن و پیشگیری از سرقت را برابر استانداردهای اعلامی نیروی انتظامی رعایت کنند». این بند یک ظرفیت خوبی را برای ارتقا امنیت این فضاها ایجاد کرده است. 
,
 
,
وی با اشاره به تبصره قید شده برای این بند از قانون اظهارکرد:‌ بنا شد تا برابر تبصره مذکور آیین‌نامه نحوه اجرای این بند و استانداردهای اعلامی توسط وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی با همکاری نیروی انتظامی و شورای عالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد که این آیین‌نامه در اواخر سال ۱۴۰۰ به هیات دولت رفته و مصوب شد.
,
 
,
معصوم بیگی با بیان اینکه کارگروه‌ها تدوین این الزامات در پلیس شکل گرفته و مراحل پایانی خود را طی می‌کند، گفت:‌ بعد از نهایی شدن این الزامات هر مرجع صدور پروانه اعم شهرداری‌ها، وزارت مسکن و شهرسازی، شهرک‌های صنعتی؛ جهاد کشاورزی و ... باید پیوست‌های حفاظتی و انتظامی را رعایت کند و اگر رعایت نکنند مراجع صدور پروانه حق ندارند به این‌ها پایان کار بدهند.
,
 
,
رییس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه این الزامات در مرحله نهایی شدن است، درباره زمان اجرایی شدن آن نیز به ایسنا گفت:‌ما برای اجرای این مقررات عجله داریم و امیدوارم که زودتر نهایی و اجرایی شود.
,
 
,
به گفته معصوم بیگی با اجرایی شدن این الزامات هرگونه ساخت و ساز باید استانداردها و الزامات امنیتی که پلیس اعلام می‌کند انجام شود و قطعا این موارد در کاهش آمار سرقت و اقدامات مجرمانه دیگر موثر خواهد بود.
,
 
,
وی درباره اینکه آیا لازم است بار دیگر این مقررات از سوی مجلس تصویب و به قانون بدل شود، گفـت: این موضوع برابر قانون برنامه ششم توسعه که مصوب مجلس است انجام شده و دیگر نیازی به تصویب دوباره مجلس نیست و پس از نهایی شدن الزامات قابل اجراست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رییس پلیس پیشگیری انتظامی کل کشور آخرین وضعیت اجرای الزامات حفاظتی و انتظامی برای صدور پایان کار ساختمان‌ها را تشریح و صدور پایان کار ساختمان‌ها را مشروط به «پیوست انتظامی» پلیس دانست.