سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس نشان‌دهنده عبور از چسبندگی به برجام است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بجنوردی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اترک گفت: سخنرانی حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سران بریکس که همان اقتصاد‌های نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای‌جنوبی هستند، نشان دهنده حرکت دیپلماسی کشور در مسیر توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
 
,
بجنوردی تاکید کرد: این سخنرانی بار دیگر قدرت دیپلماسی دولت سیزدهم و حرکت موثر در مسیر توسعه و اهمیت عبور از چسبندگی به برجام را در دوره جدید نشان داد چراکه هدف مشخص گروه بریکس، برقراری روابط بیشتر و بهتر بین کشور‌های درحال توسعه و به چالش کشیدن قدرت محوری غرب و نهاد‌های مربوط به آن در معادلات جهانی است.
,
 
,
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت حضور در گروه بریکس این است که این گروه به‌واسطه دارا بودن نیمی از جمعیت جهان و در اختیار داشتن ۲۵ تا ۲۸‌درصد از ظرفیت اقتصاد جهانی پتانسیل بالایی برای تاثیرگذاری و نفوذ در امور جهانی برخوردار است.
,
 
,
وی تاکید کرد: از سوی دیگر یکی از رویکرد‌های اصلی اعضای بریکس حمایت از کشورهای درحال توسعه و کشور‌های جنوب آفریقا  برای برقراری تعادل و عدالت اقتصادی در مقابله با نظام پولی و بانکی غربی است.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اعضای بریکس اقتصادی نوظهور مثل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی را شامل می شوند که  دارای نیمی از جمعیت جهان هستند، گفت: اهمیت حضور ایران در این اجلاس زمانی مشخص تر می شود که بدانیم از منطقه غرب آسیا تنها ایران به این اجلاس دعوت شده است.
,
 
,
بجنوردی خاطرنشان کرد: بریکس با ظرفیتهای بزرگ و نگاه مبتکرانه، نوید بخش حرکت موثر در مسیر توسعه و صلح جهانی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
محمد بجنوردی، سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران بریکس را دیپلماسی موثر دولت سیزدهم و عبور از چسبندگی به برجام در مسیر توسعه برشمرد.