زمان گفت‌وگو بین اعضای خانواده رو به کاهش است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مرتضوی کارشناس بهداشت و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گوشی های موبایل به بچه ها توجه می کنند و برای آنها وقت می گذارند و با هشدارهایشان مدام آنها را صدا می کنند و همیشه در دسترس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: گوش های تلفن همراه با بچه ها بزرگ می شوند، به آن ها محبت می کنند و با شادی بچه ها، شاد می شوند و با غم آنها ناراحت می شوند.
,
 
,
مرتضوی افزود: اگر کسی دائما برای شما وقت بگذارد و تلاش کند و شما را سرگرم کند و بخنداند، به مرور زمان به او علاقمند می شوید.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: فرزندان نیاز به محبت والدین دارند، افرادی که برای آنها وقت بگذارند و سرگرم شان کنند و از همه مهم تر به آنها توجه کنند.
,
 
,
وی گفت: دنیای رسانه و ابزارهای نوین تکنولوژی بین والدین و فرزندان فاصله انداخته و در حال تبدیل شدن به آسیب و بحران در کشور هستند.
,
 
,
مرتضوی ادامه داد: فرزندان احتیاج دارند که توسط والدین مورد محبت قرار گیرند و ده ها گوشی تلفن همراه هیچ گاه نمی تواند نیاز آنها را برآورده کند بلکه گوشی فقط نیاز آنها را پشت ابزارهایش پنهان می کند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: اگر در دنیای کودکان و نوجوانان ریز شوید می توانید این خلاء را احساس کنید و باید برای این مهم تدبیر اساسی اندیشیده شود تا در آینده دچار آسیب های آن نشویم.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: باید به فصل اوقات فراغت بیشتر از سایر فصول توجه شود و والدین حتما ساعاتی از شبانه روز را به فرزندان و گفتگو با آنها اختصاص دهند.
,
 
,
مرتضوی با بیان اینکه متوسط زمان گفتگوی اعضای خانواده در البرز به شدت رو به کاهش است، گفت: این آمارها بسیار خطرناک و نگران کننده است و در برخی از خانواده ها این میانگین به ۵ دقیقه رسیده است.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: مراکز مشاوره در البرز نیز این آمارها را تایید می کنند و چون صحبت های فرزندان در خانواده شنیده نمی شود، ناخودآگاه به گمراهی کشیده می شوند و ما این بی توجهی را در آمارهای مراکز مشاوره و پلیس اجتماعی در البرز می بینیم.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید خانواده ها را متوجه اشتباه عملکردشان در تربیت و ارتباط با فرزند کنیم، شاید خانواده ای از خواب غفلت بیدار شده و بتوانیم فرزندی را از مسیر گمراهی نجات دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
فاطمه مرتضوی با بیان اینکه متوسط زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده در البرز به شدت رو به کاهش است، گفت: این آمارها بسیار خطرناک و نگران‌کننده بوده و در برخی از خانواده‌ها این میانگین به ۵ دقیقه رسیده است.